לאחר שבועיים וחצי

התקדמות במו"מ עם העו"סים ששובתים

נרשמה פריצת דרך במשא ומתן בין האוצר לעובדים הסוציאליים ששובתים כבר 17 יום. האוצר מוכן להעלות את שכרם בפעימות, כעת המחלוקת היא על מענק קורונה (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

לאחר 16 ימי שביתה ומחאה בכל רחבי הארץ, נרשמה אמש (שלישי), פריצת דרך ראשונה לקראת הסכם עם העובדים הסוציאליים בכדי שישובו לעבדותם.

בפגישה שהתקיימה במשרד האוצר, גובשו עקרונות לקראת סיכום הפרטים. בין היתר הוסכם בין שר האוצר ישראל כץ לראש הממשלה בנימין נתניהו כי ביום ראשון הקרוב תוגש לממשלה הצעת החלטה לגיבוש מסגרת תקציבית להסכם. עם זאת, בשלב זה השביתה היום עדיין בתוקף.

הצדדים הגיעו להסכמה על פעימה ראשונה של העלאה בשכר החל מעוד שנה ביולי 2021 בסך 200 מיליון שקלים ופעימה נוספת בסכום דומה יחד עם שאר הסכמי השכר במשק. אחת המחלוקות העיקריות האם הכסף יינתן רק למי שבמגזר הציבורי או שגם לאלו המועסקים בגופים מופרטים.

פער נוסף בין הצדדים הוא לגבי מענק עומס קורונה. האיגוד דורש 1,250 שקלים בכל חודש לכל עובדת עד שייכנס הסכם שכר – האוצר מוכן למאות שקלים בלבד.

מלבד כץ השתתפו בפגישה שר הרווחה איציק שמולי, סגן שר האוצר יצחק כהן, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים בהסתדרות ענבל חרמוני והצוותים המקצועיים במשרד האוצר.

העו"סים שמוחים על שכרם הנמוך יחסית לעבודתם ולזמן הלימודים שנדרש כדי להיכנס למקצוע מחו בשבועיים האחרונים במקומות רבים כשהם שובתים ולא מטפלים כלל במקרי הרווחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר