גדולי ישראל בהוראה לציבור

בשל התחלואה: "לומר 'אבינו מלכנו' כל יום אחרי התפילה"

בשל העליה בתחלואת הקורונה, גדולי ישראל הצטרפו למכתב הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, שביקש להתחיל לומר תפילת 'אבינו מלכנו' בכל יום לאחר התפילה • מרן שר התורה: "דבר נכון" (חרדים, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ח חותם על הקריאה (צילום: ללא קרדיט)

בשל העליה בתחלואת הקורונה בישראל, גדולי ישראל הצטרפו למכתבו של הרב הראשי ונשיא בית הדין הגדול, הגאון רבי דוד לאו, שביקש להתחיל לומר תפילת 'אבינו מלכנו' בכל יום לאחר התפילה.

מרנן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, נשיא המועצת, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן וראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין כתבו במענה לשאלתו של הרב הראשי הגר"ד לאו כי ראוי להתחיל לומר בימים אלו את תפילת אבינו מלכנו לאחר תפילת שחרית ומנחה.

במכתב ששיגר לגדולי הדור כותב הרב הראשי הגר"ד לאו כי "עוברים עלינו ימים קשים, וגם הרופאים אינם מוצאים מזור ותרופה ומבינים שאין לנו להישען אלא על אבינו שבשמים, ולפיכך מבקש הוראה האם לומר בציבור את תפילת 'אבינו מלכנו' בימים אלו, ובעיקר לזעוק בעת אמירת 'אבינו מלכנו מנע מגפה מנחלתך'".

על מכתבו של הרב לאו, חתם הגר"ח קנייבסקי כי יש להתחיל לומר "אבינו מלכנו" וכתב בכתב ידו כי זהו "דבר נכון", וכשהגיעה השאלה בפני ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, עבר בעיון במשך זמן רב והסכים להצעת הרב הראשי, והורה כי אכן "ראוי לומר אבינו מלכינו" בימים אלו.

נשיא ה'מועצת', ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן עיין במכתב הרב הראשי והשיב בכתב ידו כי "בוודאי שכח התפילה הוא גדול...וע"כ כמה שיוכלו להתפלל בלב שלם ובתחינה זה חשוב, והקב"ה יקבל תפילתנו ויעננו ברצון".

לאור הוראת גדולי הדור תיעשה הפניה והקריאה לכלל בתי הכנסת להוסיף את תפילת "אבינו מלכינו" לאחר חזרת הש"ץ בתפילה שחרית ומנחה כפי הוראת גדולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר