שכניו של נתניהו:

"ההפגנות בבלפור מסכנות אותנו בהידבקות בקורונה"

לקראת עוד ערב בו צפויה הפגנה גדולה של אנשי שמאל נגד נתניהו, מול מעונו הרשמי בירושלים, דרי רחוב בלפור והאזור נלחמים בתופעה - אך משבחים את השוטרים באופן מופלג (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שוטרים, מול הפגנה בבלפור (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

קבוצת אזרחים המתגוררים באזור מעון ראש הממשלה בירושלים ברחוב בלפור, שיגרה היום (חמישי) מכתב תלונה לראשי מערכת אכיפת החוק ולעיריית ירושלים, נגד התנהלות המשטרה שמאפשרת את סיכון חייהם תוך אפלייה לטובה של משתתפי ההפגנות במקום.

המכתב המוגדר כ'בהול', אותו ניסח פרקליטם של השכנים עו"ד חור אריאל ניזרי, נפתח בניסוח המעניין הבא: "ראשית, וכבר בפתחם של דברים, יבהירו מרשיי כי הם רואים באנשי משטרת ישראל - מהשוטר הפשוט ועד לשר לביטחון הפנים - כמלאכים אשר לבשו מדי אדם. לא פחות (...). האמור במכתבנו זה, הינו רק בכדי למנוע מצב בו תיפול שגגה במעשה או במחדל".

בהמשך מגוללים השכנים את חששם הרב מהידבקות בקורונה, באשמת משטרת ישראל לטענתם, לאחר שבפגישה שקיימו אתמול עם השר לביטחון פנים, מ"מ מפכ"ל המשטרה, מפקד מחוז ירושלים ובכירים נוספים, אמרו אלו כי כללי הריחוק החברתי ועטיית המסכה, כחלק מהזהירות מקורונה, אינם חלים על ההפגנות.

"קביעה זו, מעבר להיותה שגויה מהיסוד וללא בסיס משפטי או עובדתי כלשהו", טוענים השכנים של נתניהו, "הינה תוך סיכון חיי אדם, בחוסר סמכות מוחלט ואינה תואמת את פסיקות בית המשפט העליון בענין".

אחת מהפגנות השמאל במקום

עורך הדין מוסיף בתחינה, ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה ולמ"מ המפכ"ל מוטי כהן: "מרשיי מפצירים בכם לפעול בהתאם לחוק. אנה אנו באים? הכיצד נדרוש מבעלי עסקים וכו' לשמור על כללי הבריאות, שעה שהמשטרה פועלת בניגוד לחוק לכאורה ולא מבצעת אכיפה של כללי משרד הבריאות?".

"אף לא אחד מעוניין לקום בוקר אחד ולגלות כי גרם במעשה או במחדל למותה של ניצולת שואה (או כל אדם אחר מקבוצות הסיכון) הדרה בשכנות להפגנות, בשל אי שמירה על כללי משרד הבריאות, כך שדם אותה ניצולה יהיה על ידיו", מוסיפים השכנים הזועמים.

אחת מדיירי רחוב בלפור, טלי פדידה, הוסיפה בראיון לגלי צה"ל והסבירה את העתירה שהם הגישו לבג"ץ בענין: "עתרתי נגד ההפגנות בלי מניעים פוליטיים, אלא כי זו שכונת מגורים; הילד שלי מפחד. כל היום יש קללות, ולפעמים גם אלימות. הם לא יכולים להפגין בלי הפסקה, צריך להציב להם תנאים".

מוקדם יותר היום פורסם, כי בהמשך לפגישה המתוארת של אוחנה והתושבים, ניסה השר לבט"פ להורות למשטרה לאסור את קיום ההפגנות הללו מול מעון ראש הממשלה.

יצוין, כי הערב מתוכננת הפגנה גדולה נוספת במקום, כאשר כבר בשעה זו מתחילים עשרות אוטובוסים לצאת בדרכם לרחוב בלפור, מיותר מ-14 מוקדים שונים ברחבי הארץ. במקביל, גם בימין ניכרת התארגנות להפגנה נגדית, בתמיכה בנתניהו.

המכתב משכניו של נתניהו (מתוך @LifeRivlin בטוויטר)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר