צפו בתיעוד

המתיחות בצפון: כוח האו"ם ירה על רועי צאן

על רקע ביקורו של שר הביטחון גנץ בפיקוד צפון. תקרית לא ברורה התרחשה בסמוך לגבול ישראל כאשר כוח יוניפ"ל של האו"ם, החל לירות על רועי צאן לבנוניים. צפו בתיעוד (ביטחון)

(צילום: הרשתות החברתיות)

תקרית לא ברורה התרחשה בשעות האחרונות (ראשון) בדרום לבנון - סמוך לגבול עם מדינת ישראל. כוח יוניפי"ל ששהה במקום, החל לירות לעבר רועי צאן.,

על פי כלי התקשורת בלבנון, מדובר באירוע שהתרחש בעיירת א' וואזאני הלבנונית - הנמצאת בסמוך לגבול ישראל - מול העיר מטולה.

כוח יוניפי"ל של האו"ם, חסם עם הג'יפים הצבאיים, מספר רועי צאן שחזרו לביתם והתחיל לירות עליהם - כאשר טרם ברורה הסיבה.

יצוין, כי זה קרה היום, סמוך לביקור של שר הביטחון בני גנץ בפיקוד צפון, על רקע המתיחות השוררת בגבול.

כזכור, שר הביטחון אמר היום, בתום הערכת המצב, בה השתתפו גם הרמטכ"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד צפון אלוף אמיר ברעם, ראש אמ"ן אלוף תמיר הימן וראש אגף מבצעים אלוף אהרון חליווה, איים גנץ על "מי שיבחן אותנו".

"הגעתי לבחון מקרוב את ההיערכות של צה"ל נוכח המתיחות. התרשמתי מאוד מעומק הניתוח, ומאופן ההיערכות של כוחות צה"ל שפועלים בכלל המרחב של פיקוד הצפון".

"אין למדינת ישראל אינטרסים בסוריה או בלבנון, להוציא אינטרסים ביטחוניים", דאג גנץ להבהיר, "ואנחנו נמשיך לעמוד על האינטרסים הביטחוניים שלנו, שמקפלים בתוכם בעיקר את סוגיית אי ההתבססות האיראנית, אי העברת נשק מתקדם ומניעת התבססות כושר הדיוק בכל מקום במרחב, בין שהוא בסוריה ובין שהוא בלבנון".

לדבריו, "המצב בלבנון ובסוריה לא טוב, לא מבחינה כלכלית, לא מבחינת הקורונה ולא מבחינת התשתיות שלהם. אני מזכיר גם ללבנון וגם לסוריה, שהן אחראיות על מה שקורה בשטחן ומשטחן".

"מדינת ישראל תדרוש את האחריות הזו. אנחנו לא מחפשים לבצע הסלמות מיותרות, אבל מי שיבחן אותנו - יפגוש יכולת פעולה מאוד גבוהה, ואני מקווה שלא יהיה לנו צורך לעשות בה שימוש", סיים שר הביטחון באיום ברור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר