היום ומחר:

כך תבטיחו שהצום שלכם באמת יעבור בקלות

מומחי תזונה ממליצים כבר היום להרבות בשתיית מים ולוותר על קפה. מעבר לכך, מה כדאי ולא כדאי לאכול היום, מחר ובסעודה המפסקת וממה יש להימנע? כל התשובות (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

ההכנות לצום מתחילות כבר ביום שקודם לו ולכן כדאי להקפיד היום על שתייה מרובה - לפחות 12 כוסות מים, אחת מדי שעה ולא בבת אחת. עדיף להימנע מקפה או תה רגיל העלולים לגרום לחוסר נוזלים בזמן הצום עצמו.

כמו כן, יש להימנע גם ביום שלפני הצום מאכילת מזונות כמו: כרוב, כרובית, ברוקולי וקטניות שונות היוצרות תחושה של נפיחות בבטן ומכבידות על המעיים.

מחר:

אכילה של חלבון תייעל את תחושת השובע ולכן מומלץ לצרוך במשך היום מאכלים העשירים בחלבון, כמו: דגים, ביצים קשות, שקדים לא קלויים ועוד.

בנוסף, חשוב מאד לצרוך פחמימות מורכבות המתפרקות באטיות, מספקות אנרגיה לאורך זמן ומונעות נפילת סוכר. כגון: תפוחי אדמה, לחם מלא, שיבולת שועל, אורז מלא, קינואה, בטטות ועוד.

גם שומנים חשובים ביום זה, מפני שהם מאטים את התרוקנות המעיים. למשל: טחינה משומשום (מלא) או אבוקדו.

לעומת זאת, מזונות המכילים סוכרים פשוטים, נותנים לזמן קצר הרגשה של שובע, אך לאחר מכן רמת הסוכר יורדת וגורמת לעייפות וחולשה ולעתים גם לכאב הראש האופייני לצומות. לכן כדאי להימנע ממאכלים מתוקים או שתיה ממותקת.

מומלץ להתחיל את הסעודה המפסקת מוקדם, על מנת שיתאפשר לאכול בה במתינות וללעוס היטב את המזון. יש להימנע מאכילת יתר שתכביד על הגוף ותקשה על הצום.

בסעודה המפסקת נוהגים לאכול דבר מאכל אחד בלבד, אולם לאורך היום ניתן לאכול מספר ארוחות משביעות, החל מארוחת בוקר ולאחריה כ-3 ארוחות קטנות.

חשוב לא לאכול מאכלים מתובלים מדי או חריפים, מפני שהם גורמים לתחושת רעב וצמא. גם חמוצים, שום או מאכלים מטוגנים לא מתאימים ליום זה ובמיוחד למי שסובל מצרבת.

מי שמעוניין בקינוח, עדיף לבחור בפרי ולוותר על מתוקים הגורמים הפרשת אינסולין שיוצרת הרגשת עייפות.

בתום הארוחה ניתן להספיק לשתות עוד מים ולסיים בצחצוח שיניים שגם הוא יסייע בהפחתת הרצון לאכול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר