מחאה סוערת

עימותים בתל אביב: מפגינים חסמו את איילון

'הדגלים השחורים' הגיעו להפגין מתחת לבית השר אמיר אוחנה, שלטענתם מנסה למגר את ההפגנות מול מעון ראש הממשלה • המוחים התפרעו וחסמו את נתיבי איילון (בארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ז' באב תש"פ | 28.07.20
(צילום: דוברות המשטרה)

מאות מפגינים, אנשי 'הדגלים השחורים' ברובם, הגיעו הערב (שלישי) להפגין מתחת לביתו של השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, בתל אביב.

ההפגנה התארגנה בעקבות הקלטות השיחה בין אוחנה לניצב רועי ידיד, שנחשפו ב'כאן 11'. "אנחנו לא יכולים להמשיך עם הברדק הזה. אנחנו לא יכולים להמשיך עם האנרכיזם הזה. יש הבדל בין הפגנה לבין אירועים כמו שאנחנו רואים בחודשיים ובשבועות האחרונים", אמר אוחנה.

לטענת מארגני ההפגנה, "בימים האחרונים מדינת ישראל נחשפה לכך ש'השר לביטחון נתניהו' אמיר אוחנה מתערב בעבודתה של משטרת ישראל על מנת לסכל מחאה עממית לא אלימה".

"הקנסות, האלימות, המכת"זית, כולם עדות לניסיונות ההתנכלות למחאה. אנו דורשים להפגין הערב מול ביתו של השר לביטחון נתניהו, לא מול כביש ריק. אין שום סיבה שמשטרת ישראל לא תאפשר לנו לממש את זכותנו הדמוקרטית".

במהלך ההפגנה, פתחו המוחים בצעדה וחסמו את נתיבי איילון לתנועת כלי רכב, ממחלף ההלכה למחלף לה גווארדיה בשני הכיוונים. במקום פרצו עימותים עם השוטרים.

מדוברות המשטרה נמסר כי מה שהחל כמחאה הפך למפגן של הפרת הסדר הציבורי ופעולות שכל תכליתן שיבוש ופגיעה בכלל התושבים.

המפגינים חוסמים צירים ראשיים כגון איילון צפון ודרום, חוצים כעת את צומת עזריאלי תוך חסימתו לכל הכיוונים ומסרבים להישמע להנחיות השוטרים.

"המשטרה תאפשר מחאה אך לא תתיר הפרת הסדר ופגיעה בשלום הציבור. המשטרה קוראת למפרי הסדר לחדול מפעולות שיש בהן פגיעה חמורה בצירי התנועה ובשלטון החוק", הוסיפו בדוברות המשטרה.

סמוך לחצות הלילה התפזרה ההפגנה והמשטרה נמסר כי כביש 20 נפתח לתנועת כלי רכב לשני הכיוונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר