התחזות הכתבת

זהו כתב ההגנה של חדשות 12 בתביעה בעקבות הפרסום על התפילה של ליצמן

בתגובה לכתב התביעה שהגיש חסיד גור נגד כתבת חדשות 12, בעקבות ידיעה על השר יעקב ליצמן שהתפלל במניין בניגוד להנחיות, טוענים בחברה כי היא התנהלה כחוק (חרדים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
חסידי גור. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חדשות 12 הגישה כתב הגנה בתביעה המשפטית נגדה ונגד הכתבת ענבר טויזר, בגין הכתבה ששידרו על השר יעקב ליצמן, אחרי שחלה בנגיף הקורונה.

לפי הידיעה, ליצמן, אז עדיין שר הבריאות, התפלל בניגוד להנחיות במניין פרטי שנערך בביתו של חסיד גור. לפי ההגבלות אז, הדבר היה אסור.

מרדכי ברוינר, חסיד גור שאירח את המניין, הגיש כזכור את התביעה בטענה כי טויזר הוציאה ממנו את ההודאה במרמה וגרמה לו נזק גדול. לפי הנטען, טויזר התחזתה לעובדת במשרד הבריאות.

בכתב התביעה נטען, כי "לאור פרטים שהנתבעת ידעה עליהם, הניח התובע כי בידה מידע שנמסר לה על ידי השר עצמו, ועל כן סבר כי אכן המדובר בתחקיר אפידמיולוגי מטעם משרד הבריאות, והשיב בגילוי לב ובכנות לכל השאלות שנשאל".

בכתב ההגנה, שנחשף באתר 'העין השביעית', הסבירו תחילה בחברת החדשות כיצד הגיעו לידיעה, באמצעות הודעה בקבוצת וואטסאפ חרדית בשם 'זכרון משה', בה חבר הכתב לענייני דתות יאיר שרקי.

בהודעה נכתב: "ראשוני: צמרת גור ירושלים לבידוד. כששר הבריאות לא שומר על התקנות. מסתבר שבניגוד להוראות, שר הבריאות התפלל את תפילת השבת האחרונה במניין בבית של מוטי ברוינר שברחוב עלי הכהן בירושלים".

טויזר, קיבלה את ההודעה והחליטה לנסות לאמת זאת, אך ברוינר סירב להתראיין. לכן, החליטה להתחזות. לפי כתב ההגנה, שהובא לראשונה באתר 'העין השביעית', נטען כי מדובר ב"פרקטיקה עיתונאית נהוגה ומקובלת להשגת מידע בעל עניין ציבורי לשם פרסומו".

"במסגרת השיחה לא נמסר לתובע כי הנתבעת היא עיתונאית או כי הדברים מיועדים לפרסום, שכן במצב דברים כזה - וכפי שהתובע עצמו מודה ומדגיש בכתב התביעה - התובע לא היה משתף פעולה עם הנתבעת והמידע החשוב לא היה מגיע לידיעת הציבור", ולכן לטענתם, אין בכך מניעה חוקית.

בתגובה לטענות כי הכפישו את שמו בכתבה, למרות ששמו לא הוזכר אך הוא זוהה בעקבות קולו ששודר, נכתב בכתב ההגנה כי "שמו של התובע כמי שאירח את התפילה רבת המשתתפים הופיע באופן מפורש בהודעת הווטסאפ שהופצה כאמור בפורומים חרדיים שונים והגיעה לידיעתם של רבים שעות רבות לפני פרסום הכתבה".

כאמור ברוינר תובע את חדשות 12 ואת ענבר טויזר בסכום של 1,129,900 ש"ח, בטענה כי פרסמו לשון הרע, פגעו באוטונומיה שלו להחליט ביחס לגורלו ופעלו למען רווח כספי ותדמיתי מהפרסום ובכך עברו על חוק עשיית עושר ולא במשפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר