אכיפה בררנית?

סגן השר אורי מקלב: לא להביא דוגמא מהבילויים

המתיחות בממשלה; המשבר עם 'כחול לבן'; החשש ממערכת בחירות רביעית; החוק הבעייתי שעבר במליאה והחשש מסגרים באזורים חרדים • סגן השר אורי מקלב בראיון לישי כהן (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

כשלושה חודשים לאחר שמונה לתפקיד סגן שר התחבורה, אורי מקלב התארח באולפן 'כיכר השבת' לראיון על המשבר הפוליטי המאיים לגרור את ישראל לבחירות רביעיות והמאבק בנגיף הקורונה, תוך חשש מהטלת סגרים נוספים על אזורים חרדים. צפו בראיון המלא.

באשר למתיחות עם 'כחול לבן', התבטא מקלב: "אני חושב שיישרנו את ההדורים בעניין הזה. היו שיחות בימים האחרונים וכולם מבינים שזה היה תהליך שהחל עוד קודם בהצבעה אחרת, וכחול לבן צדקו שלא היינו צריכים להצביע בעד הקמת וועדת חקירה, ולכן העמדה שלנו היתה, ואני שותף לעמדה הזאת שאף באה לידי ביטוי ביום בהצעת החוק של איילת שקד בשבוע האחרון, משום שאנחנו חושבים שאנחנו צריכים לייצג עמדה של קואליציה".

מקלב הודה כי הסיעות החרדיות טעו כשהצביעו בעד ההצעה של ח"כ בצלאל סמוטירץ' להקים ועדת חקירה לשופטי העליון: " הקואליציה טעתה, וטעינו עוד בהצבעות הקודמות כשלא הצבענו בעמדה אחידה, ואני חושב שמאז ישרנו את ההדורים והאווירה חייבת להיות טובה וחיובית על מנת שהקואליציה תאריך ימים".

סגן השר התייחס להשוואות במגזר החרדי בין ההגבלות בציבור החילוני לציבור החרדי: "לא צריכים לעשות השוואות, לנו יש תרבות אחרת. כל המסעדות ובתי הקפה האלה הם לא לרוחנו, לא מביא דוגמא מהבילויים האלה, מהתרבות הזו, יש לנו תרבות אחרת. השיקולים שלהם זה לא שיקולים. מוסדות החינוך אצל החילונים זה בייביסיטר, אצלנו זה משהו רוחני".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר