בשיא הקורונה

230 יהודים עלו ממקסיקו לישראל • תיעוד

230 יהודים עלו היום ממקסיקו לישראל. מי שקיבל את פניהם היה יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, שסיפר כי גם בשיא משבר הקורונה עדיין יהודים משתוקקים לעלות. צפו (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: הסוכנות היהודית. וידאו: אלי מנדלבאום)

בשיא משבר הקורונה: בשעות אחר-הצהריים (שלישי) נחתה בישראל טיסה מיוחדת ממקסיקו ועליה 230 יהודים, אזרחי מקסיקו, שהחליטו לעשות 'עליה' לישראל.

על הטיסה היו עשרות ישראלים ששבו ארצה באמצעות הטיסה המיוחדת, בעקבות ביטולי טיסות סדירות וצמצום הניידות האווירית העולמית.

מי שקיבל אותם בנמל התעופה היו יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, יו"ר קרן היסוד, סם גרונדוורג, מזכ"ל הנוער הציוני, גבריאל דגן, ומנכ"ל ארגון ׳מסע׳ עופר גוטמן.

הרצוג אמר כי "גם בשעה קשה זו של משבר עולמי, המוני יהודים מבקשים להגיע לישראל מרחבי העולם. מדינת ישראל חייבת לנצל את ההזדמנות ולהכין תכנית לאומית לעלייה המבורכת.

"העלייה מעולם לא פסקה גם במשברים הקשים ביותר שחוותה מדינת ישראל. גם בשעה הקשה הזו, כשיש משבר עולמי, משפחות על ילדיהן, זוגות ורווקות ורווקים צעירים מבקשים להגיע לישראל מרחבי העולם ולממש את החזון הציוני ולהקים בית ומשפחה. סיפור העלייה הוא סיפור מדהים שנוגע כמעט לכל אחת ואחד מאיתנו כדור ראשון, שני או שלישי לעולים".

"היום", הוסיף הרצוג, "אנחנו רואים את תחילתו של גל עולים למדינת ישראל שתקלוט אליה ב-5 השנים הקרובות כרבע מיליון עולים חדשים. צעירים, אקדמאים, יזמים, בעלי מקצועות מבוקשים. זו תהיה עלייה מגוונת מרחבי העולם, שיכולה להביא עמה גם צמיחה כלכלית. מדינת ישראל חייבת לנצל את ההזדמנות שנוצרה בשתי ידיים. אני קורא לממשלת ישראל לשבת עם הסוכנות היהודית וגופים נוספים שעוסקים בעלייה ולהכין תכנית לאומית לעלייה המבורכת ולמנוע פספוס היסטורי".

עם הגעתם ארצה, העולים, מתנדבי 'מסע' והישראלים, ייכנסו לשבועיים בבידוד, בהתאם להנחיות משרד הבריאות ובתיאום מלא עם הגורמים המוסמכים בישראל.

בתום תקופת הבידוד ישתלבו העולים ברשויות מקומיות ובמרכזי קליטה ברחבי הארץ שכבר התכוננו להגעתם. חניכי הנוער הציוני צפויים להשתלב בתכניות "ישראל צאלנג׳" ושנת הכשרה של פרויקט "מסע", שבמהלכן יתנדבו בין היתר במד"א ובקיבוצים ברחבי הארץ.

יצוין, כי הקהילה היהודית במקסיקו היא השלישית בגודלה במרכז אמריקה (אחרי ארגנטינה וברזיל) והיא מונה כ-50 אלף יהודים שרובם מתגוררים במקסיקו סיטי הבירה.

הקהילה נחשבת למאורגנת מאוד, בעלת קשרים הדוקים עם מדינת ישראל ובעלת מערכת חינוך ענפה עם בתי ספר יהודיים ותנועות נוער ציוניות. מאז התפרצות נגיף הקורונה, גיבשו ארגוני הקהילה נהלים קפדניים להתמודדות עם המשבר ובין היתר מוסדות הקהילה ובתי הכנסת נסגרו והפעילות במוסדות החינוך ובתנועות הנוער עברה למרחב הווירטואלי.

במקביל פעלו ארגונים בקהילה היהודית לסייע לחברה המקסיקנית בתחומים שונים ברוח הערך היהודי של תיקון עולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר