יירוט מוצלח

ישראל וארה"ב ביצעו ניסוי במערכת "חץ 2"

משרד הביטחון וה-MDA האמריקני השלימו בהצלחה ניסוי יירוט של מערכת הנשק 'חץ' עם מיירט 'חץ 2': "נהיה תמיד צעד אחד לפני אויבינו ונגן על השמיים של ישראל" (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: משרד הביטחון)

משרד הביטחון וה-MDA האמריקני השלימו הלילה (חמישי) בהצלחה ניסוי יירוט של מערכת הנשק 'חץ' עם מיירט 'חץ 2'. שר הביטחון, בני גנץ: "נהיה תמיד צעד אחד לפני אויבינו ונגן על השמיים של ישראל".

בהודעת משרד הביטחון נאמר כי מנהלת 'חומה' במפא"ת שבמשרד הביטחון, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) וחיל האוויר הישראלי, ביצעו הלילה, בשעה 23:45, ניסוי יירוט מוצלח במערכת הנשק 'חץ' עם מיירט 'חץ 2'.

יצוין כי הניסוי בוצע משדה ניסויים במרכז הארץ בהובלת התעשייה האווירית. במהלך הניסוי יירטה בהצלחה מערכת ה'חץ' טיל מטרה ממשפחת האנקורים, המדמה טק"ק ארוך טווח בעל ראש נפץ קרבי. זאת בהתאם לתכנית וליעדי הניסוי, כפי שהוגדרו מראש.

במשרד הביטחון מרוצים מהניסוי המוצלח: ""במסגרת הניסוי הוכחה יכולתה המשופרת של מערכת הנשק 'חץ', המצויה כיום בשירות מבצעי בחיל האוויר, להתמודד ביעילות עם איומים קיימים ועתידיים על מדינת ישראל. את היירוט ביצעו לוחמי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, יחד עם מהנדסי התעשיות המפתחות. בניסוי השתתפו כלל מערכות ההגנה מטילים, כחלק מהיערכות ומוכנות המערך המבצעי".

שר הביטחון בני גנץ אמר: "ישראל עומדת מול אתגרים רחוקים וקרובים והסיירת הטכנולוגית שלנו, בהובלת מפא"ת, התעשייה האווירית והתעשיות הביטחוניות, מבטיחה שנהיה תמיד צעד אחד לפני אויבינו ונגן על השמיים של מדינת ישראל מפני כל איום".

''הניסוי המשותף עם ארה"ב מבטא את הידידות והשותפות בין המדינות ואת המחויבות העמוקה של ארה"ב לביטחונם של אזרחי ישראל. נמשיך לפעול יחד לביצור יכולות מערכת הביטחון- באוויר, בים, ביבשה ובמרחב הקיברנטי", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר