לילה של מתיחות ביטחונית

רקטה פגעה ליד בית בשדרות; צה"ל תקף פעמיים ברצועה

זה החל בחזרתן של "יחידות ההטרדה הליליות" בגבול רצועת עזה ובתקיפה של חיל האוויר - בתגובה, והידרדר לירי רקטות לעבר שדרות, פגיעה ישירה ליד בית ותקיפה שנייה של חיל האוויר (חדשות, ארץ)

זירת הנפילה בשדרות (צילום: דוברות המשטרה)

לילה של מתיחות ביטחונית בדרום: מה שהחל בחזרתן של "יחידות ההטרדה הליליות" ברצועת עזה, המשיך בתקיפה של חיל האוויר, נגמר בירי רקטות לעבר שדרות ופגיעה ישירה בחצר בית ולתקיפה שניה של חיל האוויר.

פגיעת הרקטה (צילום: תיעוד מבצעי כב"ה)

כמה מאות פלסטינים הגיעו אמש לגבול רצועת עזה, באזור מעבר קרני, השליכו מטעני חבלה ורימונים, הבעירו צמיגים והתקרבו אל גדר המערכת. לוחמי צה"ל פעלו להרחיקם באמצעים לפיזור הפגנות. מדובר בהחזרתן לפעילות של "יחידות ההטרדה הליליות", שנועדו להפריע את מנוחת תושבי היישובים הישראלים בסמוכים לגדר.

בנוסף, במהלך השבת הופרחו בלוני תבערה ופרצו כ-30 שרפות ביישובי עוטף עזה.

התקיפה ברצועה הלילה (צילום פלסטיני)

בתגובה, תקפו מטוסי חיל האוויר יעדי טרור של ארגון החמאס ברצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי "מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל מספר יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. במהלך התקיפה הותקפו מתחם צבאי ותשתיות תת קרקעיות של ארגון הטרור חמאס".

עוד נמסר מצה"ל כי "התקיפה בוצעה בתגובה להפרחות בלוני הנפץ ובלוני התבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל ולהפרות הסדר על הגדר. צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ולהפרת ריבונותה. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

זירת הנפילה בשדרות (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הנפילה בשדרות (צילום: דוברות המשטרה)

בתגובה לכך, סמוך לשעה -1:00 בלילה, נשמעה אזעקת צבע אדום בעיר שדרות וביישוב איבים. כעבור דקות ספורות נמסר מצה"ל כי זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית באמצעות מערכת 'כיפת ברזל'.

המשטרה מסרה כעבור זמן קצר כי רקטה אחת נפלה ליד בית בעיר שדרות ובמקום יש נפגע אחד קל מרסיסים ושני נפגעי חרדה. עוד נמסר כי נגרם נזק למבנה.

התקיפה ברצועת עזה, הלילה (צילום פלסטיני)

מדוברות מד"א נמסר כי גבר כבן 58 נפצע קל משברי זכוכיות, ובנוסף, שתי נשים נחבלו בדרך למרחב המוגן, וכן שתי נשים הוגדרו כנפגעות חרדה, הן טופלו במקום ולא נזקקו לפינוי.

בצה"ל בוחנים האם מדובר ברקטה שלא יורטה ופגעה ישירות ליד הבית או שמא מדובר ברסיסי יירוט.

השיגור מרצועת עזה (צילום: מצלמות אבטחה, דדי פולד)

בעקבות ירי הרקטות, במהלך הלילה, תקף חיל האוויר שוב רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו יעדי טרור נוספים של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. במהלך התקיפה הותקף מתחם צבאי לאחסון אמצעי לחימה רקטיים של ארגון הטרור חמאס. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל מוקדם יותר הלילה".

במקביל, ישראל הודיעה על סגירת מרחב הדיג ברצועת עזה. ההחלטה התקבלה בתום התייעצויות ביטחוניות, בסיומה אישר שר הביטחון, בני גנץ את המלצת הרמטכ"ל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וגורמי הביטחון, והורה על סגירת מרחב הדיג ברצועת עזה לחלוטין, באופן מיידי ועד להודעה חדשה, החל מהבוקר (ראשון). מדובר מתפ"ש נמסר כי "זאת בעקבות הירי הרקטי הלילה, המשך הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לשטח מדינת ישראל והפרת השקט הביטחוני".

זירת הנפילה בשדרות (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הנפילה בשדרות (צילום: דוברות המשטרה)

עוד נמסר כי "ההחלטה התקבלה בהמשך לסגירת מעבר כרם שלום, למעט כניסת ציוד הומניטרי חיוני לרצועה - לאור פעולות טרור חוזרות ונשנות מצד ארגוני הטרור ברצועת עזה כנגד אזרחי ישראל, המהוות הפרה של הריבונות הישראלית. ישראל תגיב בתקיפות ובנוקשות לכל פעולות הטרור הפוגעות באזרחי מדינת ישראל ובריבונותה, ותמשיך לפעול ככל שיידרש כנגד ניסיונות אלו.

"חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי ישראל ככל שלא יישמר השקט הביטחוני".

זירת הנפילה בשדרות (צילום: איחוד הצלה)

בארגון הטרור חמאס הגיבו הבוקר ואמרו כי "ישראל נושאת באחריות המלאה להשלכות ההסלמה המתרחשת ברצועת עזה". לדבריהם, "הפגיעה המכוונת של ישראל במפגינים במזרח רצועת עזה ופציעתם באמצעות ירי חי הוא פשע שמתווסף לרשימה השחורה נגד העם הפלסטיני".

במהלך השבוע צפויה משלחת מצרית להגיע לרצועת עזה ולהיפגש עם בכירי החמאס בניסיון להרגיע את השטח ולמנוע הידרדרות נוספת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר