מסתמן: הבחירות מתרחקות

יומיים ל'רגע האחרון': תקציב לעולם התורה יוסדר בפשרה?

בעוד יומיים עשויה ישראל לצעוד לבחירות רביעיות - אך בליכוד מאותתים בשעות האחרונות על ניסיון פשרה עם כחול לבן, כזו שאמורה ככל הנראה לכלול את הסדרת התקצוב החסר לעולם התורה (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' באלול תש"פ | 22.08.20
יו"ר כחול לבן גנץ עם יו"ר ועדת הכספים גפני. ארכיון (צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נוטה להסכים להצעת פשרה במשא ומתן שבין מפלגתו הליכוד ל'כחול לבן' של השר בני גנץ, וכך פוחתים סיכויי הבחירות שהיו אמורות לצאת לדרכן מחרתיים בחצות הלילה, בשל אי אישור תקציב המדינה.

על פי הפרטים שפורסמו על ידי פרשן 'חדשות 12' עמית סגל, את הפשרה מוביל ח"כ צבי האוזר, מסיעת דרך ארץ שבתוך כחול לבן, ולפיה התקציב יידחה במספר חודשים ותימשך הקפאת מינויי הבכירים במערכת המשפט למשך תקופה זו.

תחילה, כך נמסר בדיווח זה, כל חברי הקואליציה יתמכו ב'חוק האוזר' לדחייה ב-100 יום של פיזור הכנסת, שכבר אושר בקריאה טרומית, בכך שהוא נותן ארכה נוספת לאישור התקציב.

במהלך מאה הימים הללו יוסכם על תקציב ו'חוק הסדרים' שייבנו במטרה לייצב את הכלכלה הישראלית, והתוספת המשמעותית לחרדים היא שעד אז תינתן למשרדי הממשלה תוספת אחוזית מסוימת שתוסכם בין הצדדים, מעבר לאחד חלקי 12 מתקציב 2019 כפי שהיה עד כה.

באופן זה יוכלו המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה להשיג את 400 מיליוני השקלים החסרים בתקציב עולם התורה, ששרוי בבעיה משום שבסיסו אינו מופיע בספר התקציב, בשונה משאר התחומים.

כמו כן, תוקם באופן מיידי ועדה לבחינת דרכי מינוי בכירים, עליה התחייבו הצדדים בהסכם הקואליציוני, אך עד לקבלת מסקנותיה תימשך הקפאתו של המצב הקיים, כאשר מינויי בכירים במערכת אכיפת החוק לא יבוצעו.

במקביל, יסוכם על התמקדות בטיפול באתגרי הביטחון מול הגבולות המתחממים בדרום ובצפון, כמו גם בהמשך המאבק בקורונה.

בתוך כך, שר החוץ גבי אשכנזי, מספר שתים ב'כחול לבן', אומר הערב (מוצאי שבת), כי "לנתניהו יש 48 שעות להתעשת, ולהוכיח האם טובת הציבור לנגד עיניו או טובתו האישית".

בתגובה לדברים הגיעה מתקפה חריפה מכיון הליכוד, שבהודעתו נכתב: "גבי אשכנזי ממשיך להיות חתרן בלתי נלאה. עד הרגע האחרון אשכנזי ממשיך לעשות כל מאמץ לגרור את ישראל לבחירות כדי להדיח את גנץ. מוטב שאשכנזי יחלק ציונים במה שהוא מתמחה: הדלפות ביטחוניות חמורות, סיכול מועמדים לרמטכ"לות וחתירה פלילית נגד הדרג המדיני".

בערב שבת תקף הליכוד את בכיר כחול לבן השר אבי ניסנקורן, בטענה כי היועמ"ש מנדלבליט סגר עבורו תיק חקירה בחשד להתנהלות לא תקינה בבחירות העבר בהסתדרות בעת שהוא עמד בראשה, מעט לפני שמונה לתפקידו כשר המשפטים בו הוא כעת מגן עליו מול מתקפות נתניהו. ניסנקורן הגיב למתקפות הללו בבוטות, וכינה את אנשי הליכוד "עלובי נפש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר