3 שוטרים פצועים

שלושים נעצרו בהפגנת השמאל בירושלים

המשטרה עצרה במהלך מוצאי שבת, שלושים מפגינים בירושלים. שלושה שוטרים נפצעו במהלך האירוע. על פי המשטרה, המפגינים סירבו להתפנות ותקפו שוטרים (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר סיומה הרשמי, על פי חוק, של הפגנת השמאל אמש (מוצ"ש) בירושלים, המשטרה פעלה לפיזור המפגינים שסירבו לעזוב את המקום וניסו להמשיך בהפגנה. במהלך פיזור המפגינים נעצרו 30 מהם ושלושה שוטרים נפצעו.

מדוברות המשטרה נמסר כי "משטרת ישראל פעלה לאורך המחאה שהתקיימה במשך מספר שעות, על מנת לאבטח ולאפשר את קיומה בכיכר פריז, זאת לאחר שחלק מהמפגינים קיימו תהלוכה בניגוד לחוק תוך חסימה של צירי תנועה ושיבוש שגרת החיים בעיר. המשטרה פעלה על מנת להסית את המפגינים מצירי התנועה הראשיים בכדי לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בתושבים".

דובר המשטרה הוסיף, כי בתוך כך, זיהו ומנעו השוטרים מספר ניסיונות של מפגינים לצאת לתהלוכות נוספות בניגוד לחוק. "לאחר מספר הכרזות של המשטרה להפסיק את השימוש בכלי הרעש בהתאם לפסיקת בגצ ולאחר מכן הכרזה על סיום המחאה, חלק מהמפגינים בחרו לגדף ולקרוא קריאות נאצה כלפי כוחות המשטרה, החריפו את הרעש, והפרו את הסדר הציבורי תוך סירוב להתפזר באופן עצמאי".

כוחות המשטרה פיזרו את מפרי הסדר, פינו את הצומת ופתחו אותו לתנועה. המשטרה עיכבה/עצרה לאורך המחאה 30 חשודים, בחשד לעבירות הפרת סדר ותקיפת שוטר.

שלושה שוטרים נפצעו במהלך המחאה שהפכה לפראית כשלטענת המשטרה אבנים יודו על שוטרים, כשגם סגן ניצב ניסו גואטה תועד כשהוא סוחב בכוח מפגין ומרתק אותו בצווארו לקרקע. מהמשטרה נמסר בנוגע לאירוע כי "הקצין טען בבדיקה ראשונית שהוא הותקף. יחד עם זאת, האירוע הספציפי ייבדק ויתוחקר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר