מתיחות בצפון ובדרום

בתגובה לירי: מסוקי קרב תקפו יעדים של חיזבאללה בלבנון

מסוקי קרב של צה"ל תקפו הלילה עמדות תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון, בתגובה לירי לעבר כוח צה"ל • במקביל, תקף צה"ל יעדי חמאס ברצועת עזה בתגובה לבלוני התבערה (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: דובר צה"ל)

מסוקי קרב של צה"ל תקפו במהלך הלילה (רביעי) יעדי טרור של ארגון חיזבאללה בלבנון, וזאת בתגובה לירי שבוצע אמש לעבר כוח סיור של צה"ל שפעל בסמוך לגבול.

האירוע הביטחוני בצפון החל אמש בשעה 22:40 במרחב מנרה, כאשר במהלך פעילות מבצעית של כוחות צה"ל התבצע ירי משטח לבנון לעבר כוח צה"ל. בחסדי שמים אין נפגעים לכוחותינו.

פצצות התאורה בלבנון (צילום: מתוך הרשתות החברתיות)

בתגובה, הכוחות ביצעו ירי של עשרות פגזי תאורה ועשן למרחב וכוחות גדולים הוקפצו לגבול ופתחו בסריקות, מחשש לחדירה. ובמהלך הלילה, כאמור, תקפו מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל יעדי טרור של ארגון הטרור חיזבאללה.

דובר צה"ל מסר כי "במסגרת התקיפה הותקפו עמדות תצפית של ארגון הטרור הנמצאות במרחב הגבול".

עוד מסר דובר צה"ל כי "צה"ל רואה בממשלת לבנון אחראית לנעשה משטחה. צה"ל רואה את האירוע בחומרה רבה. כל ניסיון הפרת ריבונותה של מדינת ישראל הינו אירוע חמור. צה"ל ימשיך לשמור על רמת מוכנות גבוהה לשמירה על ריבונות ישראל וביטחון התושבים ככל שיידרש".

התקרית הביטחונית התרחשה בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו ומשפחתו נופשים בצפון.

בתוך כך, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו לפנות בוקר תשתית תת קרקעית של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום. צה"ל מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה".

אמש שוגרו עשרות בלוני תבערה לעבר ישראל ובעקבותיהן פרצו כ-30 שריפות. בשעות הערב, בלון שנשא מטען חבלה התפוצץ במגרש כדורסל בנתיבות, בסמוך לקבוצת ילדים ששיחקה במקום. בחסדי שמים לא היו נפגעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר