"היה נגדנו"

נשיא 'איחוד הצלה' בראיון סוער נגד יעקב ליצמן

העימות עם יעקב ליצמן; הטענות הקשות; ההצטרפות למלחמה בנגיף הקורונה והמכרז שמשרד הבריאות פרסם • נשיא איחוד הצלה, אלי ביר, בראיון סוער לישי כהן באולפן (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: אריאל ליבא)

במשך חודשים ביקשו ב'איחוד הצלה' להצטרף למאבק בנגיף הקורונה בישראל, אך נתקלו במחסום של משרד הבריאות. מאז שהר יולי אדלשטיין נכנס לתפקידו, הם טוענים שהכל נראה אחרת. נשיא 'איחוד הצלה', אלי ביר, התייצב באולפן ודיבר על המחלוקת שמסעירה את עולם הרפואה. צפו בראיון המלא.

"אני חושב שהוא לא הבין בבריאות", תקף ביר את השר ליצמן: "ואני חושב שהאינטרסים האישיים והפוליטיים והחברות שלו עם אנשים מסויימים, גרמו לו לשכוח מי שלח אותו.

"הוא שכח מהציבור שלו ואנשים באים אליי ברחוב ואומרים לי מה פתאום התעוררת עכשיו, אנחנו חושבים כך שנים, ואפילו חסידי גור שהם הציבור שלו, נמאס להם".

ביר הסביר מתי, לדבריו, ליצמן החל בעימות עם הארגון ואמר: "היה לנו אירוע גדול שעשינו וכיבדנו אדם מכובד מאד, חבר כנסת מהמפלגה שלו, והוא מאד לא אהב את זה, וזה היה תחילת הדרך".

מדובר בחבר כנסת חרדי מיהדות התורה?

"כן. אני לא רוצה להיכנס לזה, אבל אני רק אומר שזה התחיל משם, ולאחר מכן נהיו אינטרסים נוספים, ואני חושב שכשאני יוצא ב. 2 בלילה להציל אישה, אני לא מתעמק אם היא הצביעה ליאיר לפיד או למישהו אחר, ולכן אני חושב שאולי צריך לבדוק את החברות האישית שלו עם יו"ר מד"א שהוא אדם מכובד שעושה הרבה, שהוא ידידו האישי, ויש מצב שזה גם השפיע, וגרם לכך ש-6000 מתנדבים מרגישים פתאום ששר הבריאות מפריע להם".

מלשכת ליצמן לא נמסרה תגובה.

מקורביו של ליצמן דוחים את הדברים ואומרים לכיכר השבת כי: “עצוב מאד וגם תמוה ביותר שגוף שאמור לעסוק בהצלת חיים בלבד עסוק בהשמצות, הכפשות, שקרים ובדותות. את העשיה והרפורמות שהוביל וביצע השר ליצמן במערכת הבריאות אין צורך להציג ובטח שאין צורך לקבל על זה אישור או אסמכתא ממאן דהו.

בתקופת ליצמן סייע משרד הבריאות לכלל הארגונים כולל לאיחוד הצלה שזכה לתמיכות והכרה בכל הקשור למקצועיות ועשיה בשטח. לעומת זאת לא איפשרו השתלטות הפוליטיזציה בארגונים מסויימים וכך נעשה בפועל.

“עד כמה שידוע התקבלה החלטה עקרונית אצל ליצמן ולשכתו שלא להגיב כלל להשמצות השקריות, חלקן ילדותיות, של חלק מאנשי איחוד הצלה, וזאת מפאת כבודם ומפני הצורך להימנע מחילול השם והמבין יבין”.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר