עד ערב ראש השנה

עיריית ירושלים לבית המשפט: "תפנו את המאהלים מבלפור"

תושבי העיר ירושלים, בעיקר אלו המתגוררים בסמיכות למעון ראש הממשלה, הגישו עתירה לבית המשפט שיורה לפנות את מאהלי המחאה. עיריית ירושלים החליטה לגבות את התושבים (חדשות)

ההפגנות סמוך לבלפור (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עיריית ירושלים החליטה לגבות את תושבי ירושלים, שההפגנות בסמוך למעון ראש הממשלה טורדות את מנוחתם, וביקשה מבית המשפט לפנות את המקום עד ערב ראש השנה.

העירייה כתבה לבית המשפט כי נוצר מצב לא אפשרי, בו העירייה אינה יכולה לאכוף את פינוי המטלטלין של המוחים מהשטח הציבורי, מבלי שהמשטרה תפנה את המוחים.

וכך נכתב במכתב: "עיריית ירושלים מכבדת את זכות היסוד של כל אדם להפגין, ולהביע מחאה בכפוף למגבלות שנקבעו בדין ובפסיקה. ירושלים, בירת ישראל, כוללת בשטחה את מוסדות השלטון הראשיים ומוסדות ציבוריים רבים ונוספים.
לכן, המחאה בשטחה מובנת, אולם כל עוד היא לא מפרה את שגרת חייהם של תושבי העיר".

"ירושלים", כותבת העירייה, "כידוע, מושכת אליה תיירים ואורחים רבים, ובצד זאת מושכת גם מגוון רחב של ציבורים שונים, ארגונים מרחבי הארץ והעולם המבקשים להביע מחאות או הפגנות בנושאים שונים".

הפגנות סמוך למעון ראש הממשלה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"אולם, יישום הזכות למחאה עלול לגרום למטרד או לנזק עבור תושבי המקום ואף לאינטרס הציבורי. לכן, נדרשת האבחנה אימתי הזכות למחאה, המוגנת בחומותיה העבות והבצורות של הדמוקרטיה הופכות למטרד ולנזק".

העירייה סיכמה את עמדתה וכתבה: "העירייה לא יכולה להשלים עם מצב בו תושבי העיר ומבקרים יסבלו וייפגעו באופן כה קשה בתקופת חגי תשרי שהינם כה ייחודים בעיר ירושלים".

"מדובר באחד משלושת הרגלים ועשרת ימי תשובה – ימים בהם אין חולק שחשובים לכל עם ישראל ככלל וירושלים בפרט.
זוהי תקופה מיוחדת בירושלים והמקום בו התקבעו המפגינים מוביל בין היתר לעיר העתיקה, לא ניתן לאפשר למפגינים להמשיך לשבש את חייהם של התושבים והאזרחים הבאים והחיים בירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר