שי ניצן מדבר:

"כשראיתי את נתניהו מדבר עלי, אמרתי: עד כאן"

פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן הודף לחלוטין את כל החשיפות של עמית סגל וטענותיו של ראש הממשלה נתניהו, לטיוח חקירות כחלק ממאבק אישי בו • אלו דבריו המלאים (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ניצן (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

בראיונות שהעניק הערב (חמישי) לכלי התקשורת, הכחיש פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן את החשיפות של עמית סגל כי טרפד חקירה נגד מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, מחשש שהיא תועיל למאבקו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקיו השונים.

תחילה אמר ניצן, למגיש 'חדשות 12' דני קושמרו: "ברגע שראיתי את ראש ממשלת ישראל עומד מול כל עם ישראל ואומר ש'פרקליט המדינה והמפכ"ל הפכו אדם חף מפשע למחבל כדי לפגוע בראש הממשלה' - אמרתי עד כאן".

"מי שקבע בזמנו שאל קיעאן הוא מחבל, היו המפכ"ל, ראש הממשלה, השר לביטחון פנים גלעד ארדן ועוד. ופתאום, אחרי שלוש שנים, ראש הממשלה החליט להתנצל. לא אני קבעתי שהוא מחבל, זה שקר מוחלט. להיפך, אני קבעתי בחוות דעת רשמית שפורסמה, שלא ניתן לקבוע אם הוא מחבל או לא. אם ראש הממשלה רוצה להתנצל זה בסדר גמור, אבל מה הקשר למייל ולחשיפה - שאין להם שום קשר לנושא הזה?".

ניצן הוסיף: "אני פניתי לשב"כ ואמרתי שאני רוצה לדעת 'זה היה פיגוע או לא היה פיגוע', והתשובה רשמית שלהם הייתה 'אנחנו לא יכולים לדעת אם זה פיגוע או לא'. בהחלטתי כתבתי שני דברים. א', זה לא תפקידי לקבוע. אני רק צריך להחליט אם להעמיד לדין או לא. דבר נוסף כתבתי, שיש אינדיקציות לכאן ולכאן אבל לא ניתן לקבוע בהסתברות גבוהה את אחת משתי האפשרויות".

''אז כשעומד ראש הממשלה, שהוא אמר שהמנוח מחבל, ואומר שאני קבעתי שהוא מחבל מה ששקר, ועוד אומר שעשיתי את זה כדי לפגוע בראש הממשלה - מה הקשר בכלל? האם האיש מחבל או לא זו שאלה מאוד חשובה, למשפחה בוודאי, אבל איך ראש הממשלה קשור בכלל לעניין הזה?".

פרקליט המדינה לשעבר הדגיש: "אין לזה שום קשר לראש הממשלה, יש לזה קשר לשאלה איך שני ראשי מערכות חשובות צריכים לנהל ויכוחים ביניהם. על זה היה הנושא. אני עד היום חושב, שפרקליט מדינה ומפכ"ל לא צריכים להתקוטט בפומבי. אני גם אמרתי למפכ"ל את דעתי, אמרתי לו שההתנהגות שלו הייתה שערורייתית, שהוא לא היה צריך לתקוף את מח"ש חזיתית, זה גם לא היה נכון מה שהוא טען על מח"ש".

"זה מה שכל כך הרגיז אותי", הסביר ניצן: "לקחו מייל שנכתב על עניין אחר לגמרי, וסילפו אותו לחלוטין. מח"ש באותה תקופה הייתה במהלך החקירה, המפכ"ל יצא ותקף את מח"ש על דרך ניהול החקירה. אני הוצאתי הודעה פומבית שמגינה על מח"ש, ואמרתי שהיא חוקרת במקצועיות ובהגינות. ראש מח"ש מאוד נפגע, ודרש שאצא פומבית נגד המפכ"ל ואגיב. אמרתי לו שזו לא דרכי, אני לא אפעל כמו המפכ"ל. אני לא חושב שפרקליט מדינה ומפכ"ל צריכים לנהל קרבות בוץ. אם אני אעשה את זה, הראשונים שישמחו זה כל מי שרוצה ברעתה של מערכת אכיפת החוק".

נתניהו, השבוע (צילום: לע"מ)

שי ניצן עקץ את נתניהו, תהה "אגב, ראש הממשלה מציג את עצמו כמי שרוצה ברעת מערכת אכיפת החוק? למה הוא חושב שזה כוון אליו?", והוסיף: "לא נתתי גיבוי למפכ"ל שאמר מאה פעם שבעיניו האיש מחבל, ולמיטב ידעתי הוא עד היום חושב כך. הוויכוח היה על האם פרקליט המדינה והמפכ"ל צריכים להתכתש בתקשורת. גם אם הייתי מתכוון לראש הממשלה ספציפית, אני חושב שזה בסדר גמור להגיד שקרבות פומביים בין המשטרה פרקליטות שישמחו אחרים זה לא דבר בריא".

"הפכו את זה כאילו אני אמרתי שהאמירה של המפכ"ל שהמנוח מחבל היא שערורייתית, וזה פשוט ספין, קוראים לזה ספין".

באשר לחשיפה השניה של עמית סגל, כי מנע את בדיקת ניגוד העניינים של רפ"ק אבי רוטנברג שחקר את תיקי נתניהו בעת שהיה בקשר עם ג'ודי ניר מוזס, אחותו של עורך ידיעות אחרונות נוני מוזס, אמר ניצן: "מסתבר שחצי שנה לפני שהתחילה חקירת תיק 2,000, רב פקד רוטנברג כבר עבר ליחידה אחרת ולא נגע בתיק 2,000. הסתבר שחצי שנה עוד לפני שהוא עזב הוא השתתף בפגישה מודיעינית ראשונית, אבל לחקור את התיק הזה הוא לא חקר".

"יש פה שאלה משפטית לא פשוטה", הוסיף ניצן: "אני לא בקיא ברכילות, אבל אני מבין בדיעבד שג'ודי ניר מוזס לא חברה של שרה נתניהו... זו שאלה טובה אם הוא צריך לחקור או לא. אבל השאלה שאנחנו דנים בה אם זו עבירה פלילית או לא. במכלול, החליטו לא ללכת לתיק פלילי, אם היו חושבים שצריך לחקור, היינו חוקרים וזה גם לא היה פוגע בתיק נתניהו, מה זה קשור לתיק נתניהו בכלל?".

פרקליט המדינה לשעבר הוסיף: "שמעתי את הקריאה של נתניהו להקמת וועדת בדיקה עצמאית במה שקורה במח"ש, בפרקליטות ובמשטרה. כדי להקים וועדת חקירה צריך תשתית עובדתית שמראה שיש בעיות. נכון שראש הממשלה חושב שיש בעיות אבל זה לא מספיק. טענות שווא והאשמות כאילו יש כאן קונספירציה פוליטית מופרכות לחלוטין אינן מספיקות".

"ראש הממשלה אמר 'אין כלום'? אז שיבוא לבית משפט, יטען את כל מה שהוא רוצה על כשלים שלא בסדר. אני בטוח שאם בית משפט ישתכנע, הוא יזכה אותו. אבל כנראה שמישהו לא רוצה ללכת לבית משפט כי אולי גם השופטים פסולים. יש כאן כוחות פוליטיים אדירים שתוקפים כבר חודשים ושנים את המערכת ואומרים כזב כזב כזב, אז ברור שחצי מדינה משתכנעת. יש כאן אנשים שיודעים לדבר עם יכולת נאום פנטסטית. אני יודע שמי שהאמת לצידו, זה כוחות ואני מאמין שהאמת לצידנו".

לדברי ניצן, "יכול להיות שבית המשפט יזכה אותו, וזה בסדר גמור, כל מה שאני חושב הוא שהמשפט הזה צריך להגיע לבית משפט ולהתנהל שם ולא בציבור. מנדלבליט, אני ואלשיך התמנינו על ידי ממשלות בראשות בנימין נתניהו, ואז הוא העתיר עלינו שבחים. 30 שנה בשירות הציבורי היינו אנשים מעולים, נפלאים ופתאום כולנו שמאלנים קיצוניים. זה כל כך מופרך שדבר כזה לא יכול לתפוס. אבל חצי מהציבור שבי אחרי כל דבר שהוא יגיד וזה ידוע ששקר שאומרים אותו עוד פעם ועוד פעם תופס לו אחיזה".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי פרקליט המדינה לשעבר: "שי ניצן השחית את מערכת אכיפת החוק והפך אותה למערכת עקיפת החוק. רק השבוע נחשף שניצן הוביל ואישר את טיוח חקירת פרשת הרג האזרח הישראלי באום אל חיראן והגדרתו כמחבל, אישר את מעורבותו של חוקר בכיר בתיקי רה"מ שהיה בניגוד עניינים חמור כמקורב לג'ודי מוזס, ומנע את חקירת האמצעים הפליליים בהם השתמשה המשטרה כדי להפוך את ניר חפץ לעד מדינה. שי ניצן בפאניקה כי גם הוא יודע שחקירה בלתי תלויה תגלה את האמת על תפירת התיקים נגד ראש הממשלה, ושעל כך הוא הראשון לתת את הדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר