היהודיה מדאהרייה • מזעזע

מותה הטראגי של נעה – וגורלו המעורפל של בנה היהודי

אחרי שנים ארוכות של קשר עם בן זוג ערבי, נמצאה נעה ללא רוח חיים בדירתה בבאר שבע. נסיבות המוות נבדקות, אך כעת, בסיוע ארגון להב"ה, מתנהל מאבק משפטי על הילד היהודי שהותירה מאחוריה (העולם הערבי)

כיכר בשיתוף להבה | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

זהו אחד הסיפורים הכואבים ביותר שיצא לכם לקרוא בתקופה האחרונה: במשך כמעט 10 שנים, הכירה נעה (שם בדוי), צעירה יהודייה מבאר שבע, כמעט כל סמטה בדאהרייה, עיר ערבית המצויה בשטחי הרשות הפלסטינית.

מעברה של נעה לגור בדאהרייה, לסירוגין, החל בעקבות הקשר שנוצר כשהייתה בת 16 עם עאבד (שם בדוי), פועל בניין ערבי עם אישור עבודה בישראל, שהגיע לעבוד בפרויקט בנייה סמוך לביתה של נעה בבאר שבע. נעה גדלה בבית קשה יום, וכנערה נפלטה ממסגרות חינוכיות.

משתתפים עכשיו במצוות פדיון שבויים ומגיעים ליום הכיפורים עם זכות עצומה נוספת >>

עאבד נתקל בה כשהייתה עוברת מדי יום בסמוך לאתר הבנייה בו עבד, אט אט, הקשר ביניהם התהדק: הוא היה רוכש עבורה מתנות, מבטיח לה שידאג לה, ומרעיף עליה מחמאות. בשלב מסוים, הוא אף שכר עבורה דירה בבאר שבע, עליה שילם מכספו. אחרי 3 שנים השניים נישאו. לאחר החתונה, נעה עברה להתגורר עם עאבד בביתו בדאהרייה, אך לעיתים הייתה שבה לדירתה השכורה בבאר שבע.

השינוי ביחסו של עאבד לנעה לא היה הדרגתי, אלא שינוי חד, של 180 מעלות: מהיום שלאחר החתונה, החל עאבד לנהוג כלפיי נעה באלימות קשה, ואף פולט לעברה: "יהודייה מסריחה"...

במשך למעלה מחודש היא ספגה את האלימות בשקט. אחרי תקופה זו, החליטה נעה לפנות לארגון להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש). בטלפון הראשון היא סיפרה לנציגת להב"ה את סיפורה המלא, תוך שהיא מתייפחת ומביעה את התסכול הרב שהיא חווה. אולם למרות פנייתה ללהב"ה, היא עדיין לא הסכימה לעזוב את עאבד; היא רצתה אוזן קשבת, והייתה מוכנה לשמור על קשר טלפוני בלבד.

תרמו עכשיו לארגון להב"ה והיו שותפים בהצלת נפשות ובפדיון שבויים! >>

לאחר מספר חודשים, בהם שמרה נעה על קשר עם ענת גופשטיין, ראש תחום הטיפול בבנות בלהב"ה, סיפרה נעה לגופשטיין כי היא עומדת ללדת בימים הקרובים בן. לאחר לידת בנה, הסכימה נעה להתחיל להיפגש פיזית עם גופשטיין ועובדות להב"ה במחסום שבכניסה לדאהרייה.

"היא הייתה מגיעה תמיד עם סימני אלימות על גופה, חיוורת. ראו שהיא בדיכאון. היא בעיקר הייתה שותקת, ומדברת מעט. קיווינו שהיא תהיה מוכנה לעשות את הצעד האמיץ ולעזוב את דאהרייה ואת החיים עם עאבד, אך היא חששה מהצעד הזה", מספרת ל'כיכר השבת' אחת מהמטפלות בארגון להב"ה שנפגשה עם נעה.

הסוף הטראגי

אך לאחר 5 שנים, בהם אף הספיק עאבד להעלים את הילד מספר פעמים מאימו, הגיע הסוף הטראגי. בסוף שנת 2019, הגיעה למחסום לעוד פגישה עם מטפלות להב"ה. המטפלות שנכחו בפגישה מספרים כי בפגישה זו היא נראתה מבועתת במיוחד, אך היא סירבה לספר למה. במשך שבוע לאחר הפגישה, נותק הקשר עימה. היא לא ענתה לשיחות ולהודעות. המשטרה עודכנה, ולאחר מספר ימים, נמצאה גופתה בדירתה השכורה בבאר שבע. נסיבות מותה, עדיין נמצאות בחקירת המשטרה ובמכון לרפואה משפטית.

מה יעלה בגורלו של הילד היהודי?

הפצעים שנוצרו ממותה הפתאומי של נעה, עוד לא הספיקו להגליד, כאשר החל המאבק הבא: כזכור, נעה השאירה אחריה ילד בן 5. ילד יהודי. בגלל האלימות של עאבד, מינה בית המשפט את הוריה של נעה לאפוטרופוסים על הילד. אבל עאבד לא מוותר; הוא רוצה אותו. ההורים נחושים להשאיר את הילד אצלם ולגדל אותו כילד יהודי, אבל עאבד יצא למאבק משפטי כדי שהוא יגדל איתו כילד מוסלמי.

בארגון להב"ה העמידו לרשותם של ההורים עו"ד המתמחה בדיני משפחה, ועוקבים באדיקות אחר התנהלות התיק. עלות ההוצאות המשפטיות, נאמדת בסכומים המגיעים לעשרות אלפי שקלים, בשל מורכבות המקרה.

ראש תחום הטיפול בבנות בלהב"ה, ענת גופשטיין, מוסרת כי "זהו אחד המקרים הקשים והכואבים בהם עסקנו בשנים האחרונות. למרות הקושי להתאושש מהמוות של נעה, שחייב להיחקר בידי גורמי אכיפת החוק באופן המקצועי ביותר, חייבים להרים את הראש ולהמשיך את המאבק על בנה, ילד יהודי שנקרע בין חייו בבאר שבע לחייו בדאהרייה. בימים אלו, המסוגלים יותר מתמיד לתשובה, אנו קוראים לציבור להיות שותפים עימנו במאבק להצלת הילד, ולקנות זכויות נוספות ליום הכיפורים".

"כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם מלא". משאירים את הילד בן ה-5 יהודי! נרתמים עכשיו >>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר