עת הזהב: כך תדעו מהי השעה היעילה ביותר ביום שלכם

חלקנו "אנשי בוקר", חלקנו מעדיפים לדחוס את כל המטלות לשעות הערב וחלקנו ממש פורחים בשעה שתיים בצהריים. אך מסתבר שיש דרכים להבין מהי השעה הכי פרודוקטיבית ביום. הנה הן (אימון אישי)

(צילום: shutterstock)

בין אם אנו מודעים לכך ובין אם לאיו, לכולנו יש מתווה פנימי שמנהל את ימינו. חלקנו "אנשי בוקר", חלקנו מעדיפים לדחוס את כל המטלות לשעות הערב וחלקנו ממש פורחים במהלך השעה שתיים בצהריים. אך מסתבר שיש דרכים להבין בפועל מהי השעה הכי פרודוקטיבית ביום (או כמו שאנחנו רוצים לכנות זאת, "שעת הזהב"). ריכזנו עבורכם כמה טיפים שיסייעו לכם לקבוע מהו הזמן שבו התפוקה האישית שלכם יכולה להגיע לשיאה, כמו גם כיצד לטפח אותו.

שלב 1: חשבו מחוץ ל-9-5 שלכם

מתי אתם מרגישים שאתם מבצעים את העבודה הטובה ביותר שלכם? להגיע למצב שבו הכל "זורם חלק" זה לא תמיד קל, אבל כשאתם על הגל, רשמו זאת. ניהול יומן יעזור לכם להבין את הדפוסים שלכם ולראות את התמונה הגדולה של התפוקה שלכם. טיפ: תכננו יום עבודה אחד שיש לכם בו שליטה מוחלטת על הזמן שלכם. עקבו אחר הרגשתכם, רמת המיקוד שלכם, הסביבה שלכם (ילדים שמתרוצצים, למשל) וכמה מוטיבציה יש לכם לאורך כל שעות היום. חזרו על הפעולה לפי הצורך.

הדבר החשוב ביותר שיש לזכור כאן הוא ש"שעת הזהב" שלכם עשויה שלא להיכנס ללוח הזמנים הסטנדרטי של 09:00 עד 17:00 וזה לגמרי בסדר. למעשה, אחד העורכים שלנו חווה את שעת הזהב שלו בשעה חמש בבוקר - זמן בו הבית שקט ודומם.

שלב 2: שימו לב מתי אתם זקוקים לרענון

האם אתם מרגישים שאתם "מתרסקים" באותה שעה מדי יום? שימו לב אילו הרגלים מעייפים אתכם במיוחד וחשבו מה תוכלו לעשות כדי להימנע משחיקה. לדוגמא, אחרי כוס הקפה הראשונה שלנו בשעות הבוקר, אנו נחושים להגיע למספר אפס בתיבת הדואר הנכנס, אבל זה קורה בפועל רק בשעה שלוש אחר הצהריים. הנחישות הזו הולכת ופוחתת ואנחנו מוצאים את עצמנו בעיצומו של חיפוש קדחתני אחר שקית בייגלה שתחדיר בנו קורטוב אנרגיה.

ברגע שתלמדו להכיר את עת החולשה שלכם, הקפידו לשמור על המזון הנכון בהישג יד, שיציל אתכם. עבורנו זה אומר שפע של כוסות קפה וכמה חטיפים בריאים יותר לאחר הצהריים (כמו חומוס שמשתלב נפלא עם הבייגלך הללו).

שלב 3: תדלקו את התפוקה שלכם

נצלו את שעת השיא שלכם למשימות ספציפיות. עבודה הדורשת הרבה אנרגיה פעילה, כמו תכנון או אסטרטגיה, תבוצע באופן אופטימלי במהלך פרודוקטיביות השיא או ב"שעות הזהב" שלכם. השתמשו בשאר שעות העבודה שלכם כדי לערוך פגישות קבוצתיות וסיעורי מוחות שדורשים פחות מיקוד ויותר יצירתיות פתוחה. תזמון היום שלכם על סמך ביצועי השיא שלכם הוא win-win עבורכם ועבור הצוות שלכם.

שלב 4: כשאתם מוצאים את השעה הזאת, הגנו עליה מכל משמר

מציאת זמן הפרודוקטיביות מאפשרת לכם לעשות את העבודה כיאות, לכן חסמו את הזמן הקצר הזה בלוח השנה שלכם כדי להתמקד. לא, אתם לא יכולים לקפוץ לאותה פגישה ברגע האחרון שאמורה בכלל להיות שיחת טלפון... כבדו את זמן הפנאי שלכם. טיפ: הגנו על שעה זו על ידי הגבלת כל הסחות הדעת במחשב ובטלפון הנייד שלכם, אבל חשוב מאד לא לשכוח לקחת כמה הפסקות בין לבין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר