חשיפת 'כיכר'

בכותל המערבי: 'מי שברך' לרפואת הנשיא דונלד טראמפ

לאחר חשיפת 'כיכר' על פסקו של הגר"י זילברשטיין כי צריך להתפלל לרפואת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הבוקר, במעמד ברכת כהנים בכותל, נערך לו 'מי שברך' מיוחד • צפו (אקטואלי)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: ישי ירושלמי)

חשיפת 'כיכר השבת': במהלך המעמד המסורתי הבוקר (שני) של 'ברכת הכהנים' בכותל המערבי, רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, ערך תפילת "מי שברך" לרפואתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שחלה בקורונה, יממה לאחר חשיפת 'כיכר השבת' על פסק ההלכה כי צריך להתפלל לרפואתו.

במעמד השתתפו הרב הראשי הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, ראש העיר ירושלים משה ליאון ושגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן.

בעקבות מגבלות הקורונה והסגר, כאמור, מעמד ברכת הכהנים המסורתי נערך בהשתתפות מאות מתפלים בלבד.

אמש, נחשף ב'כיכר השבת' פסק ההלכה של הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה ורבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק, אשר הורה כי חייבים להתפלל לרפואתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

לאור הידבקותו של הנשיא טראמפ בנגיף ה'קורונה', העביר 'כיכר השבת' אל הגר"י זילברשטיין, את השאלה: האם העם היהודי צריך להתפלל לרפואתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ?

הגר"י זילברשטיין השיב בתחילה כי אין הוא ראוי לצאת בקריאה שכזו - אלא רק באישור ובהוראת גדולי ישראל, שכן כשמדובר באדם הכי גדול באומות העולם ראוי שאדם גדול באומה היהודית יקרא להתפלל עליו.

אך הוסיף וציין כי לדעתו "לא 'צריך' - אלא חייבים להתפלל, זו חובה גדולה, להתפלל לרפואתו של טראמפ וזאת מדין הכרת הטוב, וכך פסק מרן הגרי"ש אלישיב".

הרב הוסיף ואמר כי בעת שמתפללים לרפואתו צריך להזכיר את שמו של הנשיא ואת שם אביו - דונלד ג'ון בן פרד טראמפ, וציין כי כך כותב המהרש"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר