מחקר חדש

חולי קורונה שאושפזו ספגו פגיעה מוחית

מתברר, כי לנגיף הקורונה ישנם אלמנטים של סכנות מיידיות ועתידיות, מעבר למה שהיה ידוע עד כה: השפעות נוירולוגיות קשות, אשר חלקן עלולות להישאר עם החולים לזמן רב (מעניין)

תהילה גאדו | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

מחקר חדש שנעשה על ידי מערכת הבריאות האמריקנית מגלה, כי בחולי קורונה שאושפזו בבתי חולים ניכרו לאחר מכן סימנים של הידרדרות בתפקוד הנוירולוגי, החל מבלבול וכלה בתרדמת.

עפ"י מידע שפורסם בעיתון ניו יורק טיימס, בקרב כמעט שליש מחולי הקורונה הללו חל שינוי במצב המנטלי-נפשי, זאת כאמור על פי מחקר חדש - שתוצאותיו מעוררות דאגה רבה.

המחקר, שעקב אחרי 509 חולי הקורונה הראשונים שאושפזו בין התאריכים 05.03-06.04 בעשרה בתי חולים באזור שיקגו, הראה כי כמעט שליש מהמאושפזים חוו שינוי כלשהו בתפקוד המנטלי והמוחי. מבלבול, דרך הזיה ועד חוסר תגובה.

לאחר שחרורם לביתם, רק 32% מאותם החולים שהראו תפקוד מנטלי חריג היו מסוגלים לחזור לשגרת חייהם הקודמת ולקיים פעילויות יומיומיות רגילות דוגמת בישול ותשלום חשבונות.

זאת ועוד: לדברי החוקרים, חולים עם תפקוד מנטלי שונה היו בסיכון גבוה פי שבעה למות - לעומת אלה שלא הייתה להם בעיה מסוג זה.

יצוין, כי התפקוד המנטלי השונה שדווח, היה מגוון, וכלל בין היתר בעיות קשב וריכוז, אובדן זיכרון לטווח קצר, חוסר התמצאות וקשיים תודעתיים.

החוקרים לא זיהו גורם לאותם שינויים מנטליים - ולכן הסיקו שיש להמשיך ולחקור את התופעה - אך מהנתונים הקיימים נראה כי ישנם גורמי סיכון שעלולים להשפיע על היווצרותם של אותם שינויים מנטליים.

בין הגורמים הללו ניתן למנות: גיל מבוגר, גברים שסבלו מהתופעה יותר מנשים, בעיות רפואיות קודמות דוגמת הפרעה נוירולוגית, סרטן, מחלת כלי דם במוח, מחלת כליות כרונית, סוכרת, כולסטרול גבוה, אי ספיקת לב ויתר לחץ דם או עישון.

עד כה ישנן מעט מאוד עדויות לכך שהנגיף תוקף ישירות את תאי המוח, ורוב המומחים טוענים כי ההשפעות הנוירולוגיות השליליות נגרמות ככל הנראה מתגובות דלקתיות של מערכת החיסון, המשפיעות לעתים קרובות על איברים אחרים.

מתברר, כאמור, כי לנגיף הקורונה ישנם אלמנטים של סכנות מיידיות ועתידיות: הביטויים הנוירולוגיים, אשר חלקם עלולים להישאר עם החולים לאורך זמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר