דיאטת דוברו: תוכנית אכילה מהסרטים

ישנה דיאטה חדשה בעיר ולה טוויסט הוליוודי. הכירו את דיאטת דוברו. היא משלבת בתוכה צום לסירוגין והייתה אחת הדיאטות המובילות של השנה. הנה מה שאתם צריכים לדעת עליה (בריאות)

ד"ר טרי דוברו. (צילום: שאטרסטוק)

הדיאטה היא פרי יוזמתם של הת'ר דוברו ובעלה ד"ר טרי דוברו, מנתח פלסטי נודע. הספר שלהם, "דיאטה דוברו: אכילה מרווחת לאיבוד משקל ולהרגיש צעירים לנצח", שוחרר באוקטובר 2018 ובמהירות נכנס לרשימת רבי המכר.

בסדר, אז מה בעצם מציעה הדיאטה? דיאטה זו היא נמוכה בפחמימות ומשלבת בתוכה צום לסירוגין. התוכנית מבטיחה לעזור לכם להשיל קילוגרמים מיותרים ממשקלכם, לשפר את רמות האנרגיה ולהרגיש צעירים יותר.

ואיך היא עובדת? ישנם שלושה שלבים:

הראשון הוא השלב המוגבל ביותר שנמשך בין שניים לחמישה ימים ודורש 16 שעות של צום מדי יום. במהלך שלב זה, ניתן לאכול חלבון רזה, שומנים בריאים, ירקות שאינם עמילניים, כמה פחמימות מורכבות ופירות.

השלב השני הוא עד שאתם מגיעים למשקל היעד שלכם. כאן, הצום נע בין 12 ל-16 שעות וניתן לאכול פחמימות מורכבות יותר ושומנים בריאים בתוספת כמות קטנה של אלכוהול.

השלב השלישי הוא שלב התחזוקה: להראות טוב ועדיין לאכול כמו בן אנוש, שבו נדרשים תחילה לצום במשך 12 שעות ובחמישה ימים בשבוע לערוך שני צומות של 16 שעות בכל פעם, כל אחד. האוכל זהה לשלבים 1 ו-2 אבל עם ארוחת שחיתות אחת.

מה אומרים המומחים? בצד החיובי, דיאטת דוברו מאשרת אכילת מזונות מקמח מלא, ירקות, חלבונים רזים ושומנים בריאים - מבלי להוציא לחלוטין פחמימות מהתפריט. אבל למרות שקלוריות אינן נספרות כחלק מהדיאטה, היא די נמוכה בקלוריות.

"הגבלת הקלוריות הזו היא הרבה מתחת לסכומים הדרושים בדרך כלל כאשר אתם נמצאים בישיבה מוחלטת", אמרה הדיאטנית המוסמכת סינתיה סאס. "אז אתם אוכלים פחות ממה שנדרש כדי לתמוך בגופכם אם תשכבו במיטה כל היום ולא תעשו כלום. סוג זה של גירעון אינו מסוכן לטווח קצר, אבל הוא לא הכרחי ויכול לגרום לעצבנות, תנודות במצב הרוח, רעב מתמשך וחשקים עזים ובלתי נשלטים לאוכל," היא אמרה.

לסיכום: המחקר על צום לסירוגין הוא מוגבל ולא כדאי לנסותו ללא פיקוח רפואי. דעתנו? נסו להצמד לתוכנית של דיאטה שהוכחה כעובדת (כמו דיאטה ים תיכונית או נורדית)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר