בדרך להקלות

גורמים בכירים: שיא התפרצות הקורונה, מאחורינו

"חלק מהציבור זלזל בקורונה. הסכר, גם בחברה החרדית, נפרץ", תקף הפרויקטור גמזו - שהבהיר כי למרות המיתון בהתפרצות הנגיף, יהיו ערים שיישארו תחת מגבלות (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

גורמים במערכת הביטחון מדווחים הערב (מוצ"ש), כי יש ירידה של ממש במספר הערים האדומות והכתומות לקורונה. בשל כך, הם מעריכים, בשבוע הבא תוסר מגבלת המרחק, יותרו ההפגנות ויפתחו העסקים שאין בהם קבלת קהל.

רוח דומה משדרים במשרד הבריאות, שמעדכן לפני זמן קצר כי שיעור בדיקות הקורונה שיצאו חיוביות הוא הנמוך ביותר מזה כחודש.

בכיר במשרד צוטט ב'כאן' כאומר, ששיאה של מגפת הקורונה בישראל כבר מאחורינו, ובתוך שבועות ספורים יתחילו לסגור מחלקות קורונה בבתי החולים.

עם זאת, ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו מבהיר, כי גם בתום הסגר יהיו ערים שיישאר תחת הגבלות. לדבריו, "חלק מהציבור לא הפנים ואפילו זלזל במה שקורה עם הקורונה. הסכר, גם בחברה החרדית, נפרץ".

גמזו, על המתקפות שסופג (צילום ארכיון: ערוץ הכנסת)

"אמליץ לקבינט על יציאה מהסגר כשמספר הנדבקים היומי בקורונה יגיע ל-2,000", הוסיף גמזו, ותקף: "מנהיגי הציבור מתחשבים בהרבה שיקולים אחרים, שאינם מקצועיים. אין כאן הצלחה מסחררת. יש כאן מורכבות קשה מאוד. אני אומר לכל נבחרי הציבור: תתרכזו בקורונה ולא בדברים אחרים".

באשר לפיתוח החיסון מקורונה אמר הפרויקטור בראיון ל'כאן': "להערכתי, בתוך שלושה חודשים יהיה חיסון מאושר, ואחרי חודשיים נוספים יחל תהליך ההפקה שלו".

עוד דווח, כי במערכת הבריאות קיימת מחלוקת אם להמתין למספר שציין גמזו, 2000 נשאי קורונה ליום, כדי לפתוח את גני הילדים - או לפתוח אותם בכל מקרה כבר ביום ראשון ה-18.10.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר