התקרית בבית החולים

האישה שנרות השבת שלה כובו: "נזכרתי בימים אפלים"

בשיחה עם 'כיכר השבת', מתארת שולמית, האישה שנרות השבת שלה ושל חברותיה כובו בזדון בידי עובדת בבית חולים, את תחושותיה הקשות - מהן היא מתקשה להשתחרר (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
העובדת שכיבתה את הנרות (צילום: ישראל שירן)

שעות לאחר שבית החולים הדסה פיטר את העובדת שכיבתה בזדון את נרות השבת והחג שהדליקו המאושפזים ובני משפחותיהם, שולמית שירן, שבעלה גילה בזמן אמת את המעשה המחפיר, עדיין כאובה.

"כל כך ציפיתי, אחרי מספר ימים של התאוששות מניתוח מורכב, לרגע הזה של הדלקת הנרות", היא אומרת בשיחה עם 'כיכר השבת'. "כאשר בעלי ואני ראינו את העובדת ניגשת בגסות ומכבה את נרות השבת ואת נר הנשמה שהיו דולקים, הזדעזענו עד עומק הנפש".

מתברר, שהבעל המסור, ישראל, הביא איתו את המכשיר הנייד כדי להנציח את רגע הדלקת הנרות של אשתו בבית החולים, וכך הצליח לתעד - טרם כניסת השבת כמובן - את התנהגות העובדת.

שולמית חושפת, בכאב: "המעשה המתועב הזה החזיר אותי לשנים אחרות ואפלות. אבא שלי ז"ל היה ניצול מחנה אושוויץ, והמעשה הזה החזיר אלינו ברגע אחד תמונות מהימים האפלים".

"מיד לאחר המעשה", משחזר ישראל שירן, "העובדת הישירה מבט וצעקה לעברי, לאחר ששאלתי אותה למה היא עשתה את זה: 'רוח רוח' (לך לך, בערבית), ואז הוצאתי את הנייד וצילמתי. לאשתי לקח כמה שעות טובות להירגע מהמקרה".

תיעוד המעשה המחפיר (צילום: ישראל שירן)

ויש גם מספר נקודות חיוביות בסיפור הזה, כפי שבני הזוג מפרטים: "לשמחתנו קיבלנו גיבוי מלא מצוות המחלקה, יהודים וערבים כאחד, וגם מהנהלת בית החולים שבדקה לעומק את האירוע והחליטה להפסיק מיידית את עבודתה".

"גם רב בית החולים הרב משה קליין התקשר אלינו לומר שההנהלה הביעה פה אחד סלידה ושאט נפש ממעשה העובדת, וציין כי בית החולים מקפיד על כבודם של כל הדתות והאמונות ולא מתפשר על התנהגות מזלזלת בדת או אמונה".

הרב הרגיע אותם ואמר: "בסופו של דבר, זכיתם בשל פרסום הדבר, להעלות את כבודה של השבת ושל חג שמחת תורה, והדבר נחשב לקידוש השם גדול".

"קיבלתי ועודני מקבלת אלפי תגובות ופניות, מיהודים שאינם שומרים תורה ומצוות, אשר הביעו התרגשות מחד וזעזוע מאידך, וציינו שהעניין עורר אותם להדלקת נרות שבת", מסיימת שולמית שירן.

ישראל, הבעל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר