ראיון ראשון למגזר • צפו

שי ניצן: 'למה שאני, אביחי ואלשיך נבוא להפיל את נתניהו?'

פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן הגיע לאולפן 'כיכר השבת', והסביר: "אני עושה את זה - פעם ראשונה מתראיין בווידאו לחרדים - כי אני יודע שהרבה מאוד מהצופים שלכם חושבים שעשיתי קנוניה" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ וזאבי רוזנברג)

בראיון ראשון לתקשורת החרדית, שיפורסם מחר במלואו בתכנית 'סוגרים שבוע', פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, הנמצא בעיצומה של סערה ציבורית גדולה עם חשיפת הקלטות היועמ"ש מנדלבליט אודותיו, מתייחס לטענות הרווחות כי תיקיו הפליליים של ראש הממשלה נתניהו 'נתפרו' לו.

"אין לי ספק שיש הלך רוח כזה בקרב חלק מהעם, ואני רוצה להסביר: תראה, קודם כל צריך להבין שיש כאן ראש ממשלה מאוד חזק ומאוד אהוב ואהוד על ידי חלק מהעם, ואיתו חבורה של שרים סביבו, שהם מטפטפים את זה כבר שנתיים-שלוש שהכל שיקולים זרים, שהכל קנוניה, שהכל נעשה מרצון להפיל את ראש הממשלה, ויש הרבה מאוד אנשים שתומכים בו ומאמינים לו".

"אבל בסוף צריך לחשוב", מפרט ניצן, מי שערך את כתבי האישום והמליץ על הגשתם: "הרי מה אומרת התאוריה של ראש הממשלה? שמפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך - שכידוע גר חלק מחייו ביהודה ושומרון, אדם דתי שלמד בישיבת נתיב מאיר - הוא ואביחי מנדלבליט, שגם הוא חובש כיפה שחורה ומחסידי הרב אשלג, ובא ממשפחה של ליכוד (אבא שלו היה פעיל ליכוד), הוא וגם אני - שבוגר ישיבה, ואחד מבני למד בישיבה ובן שעדיין לומד - אנחנו ועוד כעשרים פרקליטים ועוד עשרות שוטרים - כולנו שמאל קיצוני...".

"שמאל קיצוני זאת הגדרה שלו, לא שלי; של אנשיו לפחות. אז כולנו חברנו יחד כדי להפיל את ראש הממשלה נתניהו... למה? למה שנרצה לעשות את זה?", תוהה פרקליט המדינה לשעבר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

"למה לא להעמיד את הדבר הפשוט: יש פה אנשים - אגב, אני מוניתי בממשלה בראשות נתניהו"...

כן, אבל אומר נתניהו שזה לא הוא מינה, אלא ועדה של איילת שקד - לפחות לגבי מנדלבליט

"תסלח לי: יש החלטת ממשלה שממנים אותי ואת מנדלבליט ואת אלשיך. ויתירה מזו: אני לא רוצה לשבח את עצמי, אבל אם נחזור על השבחים שראש הממשלה אמר לי, גם בפומבי, אחרי שמוניתי, ואני לא נפלתי אז מהירח; הוא מכיר אותי, אני עבדתי איתו לפני כן, והוא אמר שאני מתאים ואני כמעט מושלם לתפקיד".

"ופתאום, אחרי עשרים וחמש שנה שעבדתי, וכשתיק הוא נגדו, אז אני נהייתי שמאל קיצוני ו'מזיד' ולא יודע מה... וגם מנדלבליט, אלשיך ועשרות פרקליטים - שחלקם דתיים - וחלק מהשוטרים. זה באמת, עם כל הכבוד, מי יכול להאמין לדבר כזה?"

והאמת, לפי שי ניצן: "אלא מה? יש לו השפעה גדולה. עכשיו, תשמע: הסיבה שבאתי לכאן, וזו פעם ראשונה שאני מתראיין בווידאו חרדי, ואני שמח על ההזדמנות, היא שאני יודע שהרבה מאוד מהצופים שלכם באמת חושבים ככה".

צפו בדבריו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר