צפו בתיעוד

הדיין הותקף בצעקות: לך מפה, כופר בעיקר

הגאון רבי בצלאל ווקסלשטיין, דיין בקהילת הגר"ש אלתר, הותקף בצאתו מבית הדין, בגלל התביעה שניהלה כלתו נגד פיטוריה ממשרתה כמורה, אחרי שעזבו את חסידות גור (אנ"ש)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

הדיין החסידי, הגאון רבי בצלאל ווקסלשטיין, הותקף השבוע בעת שיצא מדיון בבית דין 'הישר והטוב' בעיר אשדוד. המוחים צעקו עליו כי הוא "כופר בעיקר".

הרב ווקסלשטיין, נמנה על חברי הקהילה של הגר"ש אלתר, ופרש מחסידות גור לקהילה החדשה. ברקע, מאבק משפטי נגד פיטורי כלתו, שעבדה כמורה בבית ספר גוראי.

הורים לתלמידות סירבו כי בנותיהן ילמדו אצל המורה ווקסלשטיין, לאחר שזו עזבה את החסידות ועברה לקהילת הפורשים, בנימוק כי דעותיה אינן מתאימות להשקפת עולמן.

לאחר דיונים משפטיים סוכם כי היא לא תפוטר, אלא בהתאם להצעת הפשרה של 'החינוך העצמאי', יעבירו אותה לעבודה בבית ספר 'חורב', בית ספר דתי לאומי - ולא תמשיך ללמד את בנות חסידות גור.

בשל המאבק המשפטי שניהל נגד חסידות גור, הותקף הדיין באלימות מילולית על ידי מספר חסידים בצאתו מבית הדין, שצעקו לעברו: "לך מכאן, לך לבית משפט - כופר בעיקר".

מדובר בהורים שזעמו על כך כי את המאבק על משרת כלתו ניהלו בערכאות ולא בדין תורה, ועל כך מחו בצעקות כי הוא "מרים יד בתורה משה".

כמו כן, על רקע הפרישה מחסידות גור, שרו לרב ווקסלשטיין גם "מחה תמחה את זכר עמלק", כפי ששרו במקרים נוספים לפורשים אחרים לקהילת הגר"ש אלתר.

כוחות משטרה הוזעקו לזירה, ומנעו מהצועקים להתקרב לעבר הרב ווקסלשטיין, מתוך חשש כי האירוע יהפוך לאלים פיזית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר