הניסוי בבני אדם

ב'הדסה': עוד 4 נשים חוסנו בחיסון הישראלי

המכון הביולוגי לקורונה, ערך היום ניסוי בעוד ארבע נשים נגד נגיף הקורונה, ב'הדסה'. פרופ' קרקו אמר: "אלמלא ההיענות שלכן לא ניתן היה לקדם המחקר ולהגיע לעוד שלבים" (בארץ)

שרון בן חמו (25) חוסנה הבוקר, עם החיסון הישראלי (צילום: דוברות הדסה)

ממשיכים עם החיסון הישראלי: בבית החולים 'הדסה עין כרם', חוסנו היום (ראשון), עוד ארבע נשים בחיסון הישראלי נגד נגיף הקורונה, אשר נבחרו להשתתף בשלב הניסוי הקליני בבני אדם של המכון הביולוגי.

ארבע הנשים, הן בשנות ה-20 וה-30 לחייהן. קודם קבלת החיסון הן נבדקו רפואית ונמצאו מתאימות להשתתף ולקבל את החיסון.

קבוצת הנשים הגיעו אל המרכז למחקרים קלינים בבני אדם בהדסה, שם הוזרק בזרוען החיסון על ידי האחות חנה דרורי - ראש צוות המרכז ובליווי פרופ׳ יוסי קרקו- מנהל המרכז.

החיסונים מוכנסים למקררי הקפאה בהדסה (צילום: דוברות הדסה)

פרופ' קרקו, הביע את הערכתו ותודתו למשתתפות הניסוי ואמר: "אלמלא ההיענות שלכן לא ניתן היה לקדם את המחקר ולהגיע לשלבים הבאים, בחיסון אוכלוסייה מבוגרת יותר. ייתכן ובזכותכן נוכל להגיע אל הרגע הנכסף של חזרה לשגרה בישראל".

אחת המתחסנות היא שרון בן חמו בת ה-25, סטודנטית בשנה הרביעית בפקולטה לרפואת שיניים של הדסה והאוני' העברית, אשר בחרה להשתתף ולקבל הבוקר את החיסון.

לאחר קבלת החיסון אמרה: "שמעתי על האפשרות להשתתף בניסוי הקליני דרך סטודנטים נוספים והחלטתי להצטרף. אין בי חשש לקבל את הזריקה כי קראתי וחקרתי על ההרכב של החיסון, אני שמחה להיות חלק מתהליך חשוב שאמור להביא לסיום הקורונה".

במקביל, שר הביטחון בני גנץ אישר את תוכנית ההסברה של פיקוד העורף לשבועות הקרובים. במסגרת דיונים שנערכו, אושרה תוכנית ההסברה והקמפיין הארצי שיועלה הערב "מגיע להם לדעת" כפי שהוצג על ידי סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר ומפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין.

גנץ כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "היום נעלה קמפיין ארצי של פיקוד העורף לעידוד ההיענות לתשאולים האפידמיולוגיים – בכמה שפות ובכל הארץ. הקמנו מערך קטיעת שרשראות הדבקה מהטובים בעולם-אבל בלי שיתוף פעולה של הציבור, לא נצליח לנצח את הנגיף.

נכון להיום, רבע ממאומתי הקורונה שאנחנו פונים אליהם, אומרים שלא באו במגע עם אף אדם וכמעט חצי (!) טוענים שהיו בקשר עם עד 4 אנשים. לא נוכל לקטוע כך את שרשראות ההדבקה. מי שלא מדווח - מסכן את הציבור.

אני פונה לכל מי שאובחן כחולה קורונה- קודם כל בריאות והחלמה מהירה, שנית, שתפו פעולה עם המתשאלים. רק כך נוכל להציל חיים", כתב גנץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר