"הלב נקרע על היתומים הרבים"

ח"כ משה ארבל: אירועי 'שמחות בית השואבה' הרגו אנשים

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ משה ארבל, לא חוזר בו וטוען כי אירועי שמחות בית השואבה היו מסוכנים: "אלו אירועים שהרגו אנשים, ואת זה צריך לשים על השולחן"; צפו בדברים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך )

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ משה ארבל, לא חוזר בו מההתבטאויות שאירועי שמחות בית השואבה היו מסוכנים: "אלו אירועים שהרגו אנשים, ואת זה צריך לשים על השולחן. אי אפשר להתעלם מהנפטרים למשל בבעלזא". הראיון המלא, הערב בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

הייתה ביקורת נגד הדברים שלך על קהילות מסוימות במגזר החרדי, שבהם אמרת שהם כביכול לא מקפידים על ההנחיות, האם אתה מתחרט על כך?

"אני מתחרט הרבה מאד פעמים על הרבה דברים, אבל אני עדיין חושב שבמקרה הספציפי הזה סהדי במרומים שהסיבה היחידה שעשיתי זאת היא אך ורק להציל חיי אדם"".

במבט לאחור טעית?

"לא הייתי צריך להכעיס אנשים, ולא הייתי צריך להגיע למצב שבו אני מכונה 'מויסר' בעיתון של העדה החרדית, אבל המטרה לא הייתה להכעיס, וחשוב לזכור שאכיפה בלבד לא תעזור, אלא צריך לרתום את הציבור לנושא וזה צריך להיעשות בהידברות.

"אני עדיין חושב שאירועים כמו שמחות בית השואבה שהם בכלל לא מצווה דתית ברמה של תפילה למשל, הם אירועים שהרגו אנשים, ואת זה צריך לשים על השולחן. אני לא מפחד לומר שטעיתי, אבל אם הצלחתי להציל אדם אחד, לא טעיתי".

יגידו לך במאה שערים ובקהילות החרדיות שכעת כשרואים שמספר החולים החרדים נמצא בשפל, וכנ"ל גם מספר המאושפזים במצב קשה והנפטרים, היכן כל האזהרות שהיו על אלפי מתים ונדבקים רבים במצב קשה?

"אין ספק, ואני אומר את זה כמי שהיה בשטח במאה שערים, היס"מ שהגיע לשם והכה ילדים, עשה זאת נגד ילדים ששמרו על ההנחיות כפי שרוב הציבור שמר על ההנחיות, ואני חושב שאי אפשר להתעלם מהנפטרים למשל בחסידות בעלזא, הלב נקרע על היתומים הרבים".

יהיו שיטענו שהדברים שלך כלפי המגזר הם אלו שגרמו להסתה בכלי התקשורת הכללים נגד המגזר החרדי בטענה שאפילו ח"כ בש"ס טען את מה שטען?

"אני חושב שהביקורת הייתה מדויקת מאד כלפי התנהלות המשטרה שסגרה הסכמים בחשאי עם קהילות מסוימות ומצד שני התנהגה באלימות נגד אנשים אחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר