כבר החורף

שמונה מיליון מנות חיסון לנגיף הקורונה ירכשו בידי ישראל

בישראל יחתמו היום על ההסכם עם 'פייזר' שיביא לישראל את מנות החיסון שיספיקו לארבעה מיליון אזרחים. ההערכות כי החיסון יגיע לישראל כבר בעוד חודשיים אך בכמויות מצומצמות יחסית (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בישראל יחתמו היום על ההסכם עם חברת 'פייזר' האמריקאית שפיתחה את החיסון כנגד הקורונה. מדובר בחיסון כפול בשתי מנות, וישראל תרכוש 8 מיליון מנות כאלה שיספיקו עבור ארבעה מיליון אזרחים.

בתחילה הודיע נתניהו כי החיסון יגיע לישראל כבר בחודש ינואר 2021, בעוד כחודשיים, אך לאחר מכן הובהר כי החיסונים הראשונים יגיעו אז אך הכמות המשמעותית תגיע רק בסביבות חודש אפריל/מאי.

מלשכת שר הבריאות נמסר, כי מתן החיסונים יתאפשר רק בכפוף לאישור החיסון על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), ואישור משרד הבריאות הישראלי. החברה צפויה להגיש את הבקשה לאישור זה לקראת סוף נובמבר מה שבינתיים גם מעכב את הייצור ההמוני.

אדלשטיין מסר: "רכישת החיסון היא בשורה ענקית לאזרחי ישראל. משרד הבריאות עושה כל מאמץ לרכש חיסונים שונים, כך שכל אזרחית ואזרח יוכלו להתחסן. אבל עד שזה יקרה אנחנו חייבים להקפיד על ההנחיות, חייבים להמשיך במתווה היציאה של משרד הבריאות מהסגר. אסור להיות שאננים".

ד"ר מירון ליבנה, מנכ"ל פייזר ישראל, מסר: "אנחנו גאים מאוד לעבוד עם ממשלת ישראל ולהעמיד לרשותה את המשאבים המדעיים ואמצעי הייצור שלנו. מטרתנו המשותפת היא להביא לעם בישראל חיסון פוטנציאלי ל-COVID-19 במהירות האפשרית. לנוכח משבר הבריאות העולמי הזה, החזון של פייזר - להביא פריצות דרך שמשנות חייהם של אנשים - קיבל דחיפות גדולה עוד יותר. תקוותנו היא שבכפוף להצלחה קלינית ורגולטורית החיסון שלנו יעזור לגרום לזה לקרות".

כעת מדינות רבות בעולם במירוץ אחר מנות החיסון של פייזר שתספק גם מאות מיליוני מנות לאיחוד האירופי. נתניהו הפעיל לחץ רב על החברה האמריקאית כדי שישראל תהיה מהמדינות הראשונות כדי לקבל את מנות החיסון לאחר קבלת האישור הסופי.

מעבר למחירו שאינו נמוך כלל, הבאת החיסון אינה פשוטה גם טכנית, החיסון של פייזר דורש אחסנה והובלה של החיסון בהקפאה עמוקה, בטמפרטורה של מינוס 70 מעלות ויש צורך בהיערכות מיוחדת לשם כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר