בניגוד לאופטימיות של נתניהו

ראש שירותי הבריאות: 'חיסון מהקורונה - לא בחורף הקרוב'

ד"ר אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, המכירה מקרוב את רכישת החיסונים של 'פייזר' שנחתמה מעט לפני שבת, פורכת את התקווה כי הציבור יחל להתחסן בעוד חודשיים (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: אבשלום ששוניפלאש 90)

עובדות מול שאיפות: בעוד ראש הממשלה נתניהו אומר כי בחודש ינואר הקרוב תקבל ישראל את מנת החיסונים הראשונה נגד קורונה, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות מגלה את התמונה המדויקת, הפסימית בהרבה.

בראיון ל'חדשות 12' אמרה ד"ר אלרעי-פרייס: "אנחנו לא יכולים להגיד כרגע שיהיו חיסונים בינואר, יש ניסיונות מאוד ראשוניים, יש פה תהליך שקרה בצורה מאוד מהירה וצריך להיות מאוד זהירים. בחורף הקרוב לא נראה פה אנשים שמחוסנים נגד קורונה".

"מה שאולי כן יקרה בינואר, זה שיגיעו חצי מיליון מנות - מה שיספיק ל-250 אלף אנשים", פירטה ראש שירותי הבריאות. "גם זה יקרה, רק אם החיסון באמת יאושר על ידי מנהל התרופות האמריקני".

לדבריה, "אנחנו לא יודעים על החיסון הזה הרבה. הוא חדש, ורק מייצרים אותו. היעילות שלו עדיין לא ברורה. אני, כעובדת מערכת הבריאות, הייתי מקבלת אותו ראשונה אם הייתי צריכה".

הד"ר, בראיון ל'כיכר השבת'. ארכיון

"צריך להבין", הסבירה אלרעי-פרייס, "שמה שקרה הוא שבאמצע המחקר פתחו כמה מעטפות כדי לראות מה קורה, והתוצאות של היעילות שראו, הן ראשוניות".

כמו כן: "משרד הבריאות עובד במשך חודשים גם עם חברות אחרות, אי אפשר להגיד אלו, כי מדובר בהסכמי סודיות. הגישה של משרד הבריאות הייתה לא לשים את כל הביצים בסל אחד, אלא ללכת למהלכים של חוזים עם מספר חברות".

דבריה של ראש שירותי בריאות הציבור באים לאחר ההודעה המשותפת שיצאה מעט לפני כניסת השבת, מלשכת ראש הממשלה ולשכת שר הבריאות, שבישרה: "ההסכם נחתם!".

"מדינת ישראל חתמה עם חברת פייזר על אספקת 8 מיליון מנות חיסון, שיספיקו ל 4 מיליון תושבים", עדכנו נתניהו ואדלשטיין, שבירכו על "סיום מוצלח של המשא ומתן עם החברה".

יו"ר ומנכ"ל פייזר, ד"ר אלברט בורלה, מסר: "לאור ההגעה לאבן דרך משמעותית בתכנית פיתוח החיסון שלנו, העולם מתחיל לחוש שביב של תקווה שחיסון פוטנציאלי יוכל לסייע בסיום המגיפה העולמית המחרידה הזאת. היום סיכמנו הסכם אספקה עם ממשלת ישראל, אשר יאפשר לאזרחי ישראל להתחסן כנגד COVID 19 ברגע שהחיסון יאושר לשימוש ע"י הרשויות הרגולטוריות".

יצוין, כי על פי פרסום ב-ynet, ההסכם שנחתם אינו מחייב את פייזר לספק בכל מקרה את החיסונים, אלא רק "בהתאם לנסיבות".

לפיכך, חברת פייזר יכולה, אם תרצה, לבטל את האספקה, במקביל להחזר המקדמה הכספית שמדינת ישראל תשלם לה במהלך השבוע הבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר