"סכנת ההתבוללות לפני איבוד שליטה גם בארץ"

מחקר חדש שהוצג בכנסת הראה כי עתידה של יהדות אירופה בסכנה בשל אחוזי התבוללות גבוהים • בארגון יד לאחים הגיבו כי מספרי ההתבוללות באירופה מסתירים נתון לא פחות מדאיג של מקרי התבוללות כאן בישראל • "אנו תובעים ומפצירים בחברי הכנסת לפעול להגביר את לימודי הזהות היהודית בכל מוסדות החינוך בארץ, ללא הבדל מגזרי, לפני שהמצב בארץ יאבד שליטה" (יהדות, בארץ)

אסף מגידו | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

ממצאים חריגים עלו אתמול (ד') בישיבה של ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, לפיהם 60% מיהודי אירופה אבדו מאז מלחמת העולם השנייה, בשל ההתבוללות הקשה. בארגון יד לאחים הניצב בראש המאבק נגד תופעת הטמיעה וההתבוללות בישראל, מגיבים ואומרים כי מבלי שאיש ישים לב, ההתבוללות מכה קשות גם בישראל.

הסערה הנוכחית החלה כאמור בנתונים שעלו בדיון בועדה ולפיהם, מספר היהודים באירופה נמצא כעת בשפל של 1,000 שנים בגלל ההתבוללות. על פי חוקרי המכון למחקר מדיניות יהודית בלונדון, שדבריהם הוצגו בדיון, העתיד של יהדות אירופה נראה אפל יותר: ברוב מדינות אירופה צפויה ירידה במספר היהודים בגלל התבוללות וילודה נמוכה. לפי הנתונים, בפולין ישנם 70% התבוללות, בהונגריה, הולנד, דנמרק ושבדיה 50% ובצרפת לא פחות מ-31% התבוללות. בכמה מדינות אירופיות, בעיקר במדינות חבר העמים לשעבר אחוז ההתבוללות מגיע אף ל-90%.

ראשי יד לאחים אמרו כי "מספרי ההתבוללות באירופה מסתירים נתון לא פחות מדאיג שנמצא מתחת לאף שלנו. לפי ההערכות שלנו ולפי מחקרים, אחוז ההתבוללות בישראל נע בין 8 ל-10 אחוזים. זה מספר מבהיל. בכל שנה ישנם עשרות אלפי מקרי התבוללות כאן בישראל של יהודים ויהודיות שמקיימים קשרים עם בני זוג שאינם יהודים - מוסלמים או נוצרים והדבר לא מפריע לאף אחד. להפך, מי שרק מעז להגיד מילה בנושא, מואשם בגזענות ומסומן. המספרים באירופה מסתירים את התופעה ההולכת ומתרחבת בישראל שחייבת להיות מטופלת באופן מידי והגיע הזמן שממשלת ישראל תתערב בנעשה כאן בישראל ולא תשקיע ממרצה ומכספה רק במלחמה בהתבוללות באירופה ובשאר העולם".

ביד לאחים מזהירים כי על כל עסקני הציבור לתת את דעתם על המתחולל. "אנו תובעים, מעוררים ומפצירים בחברי הכנסת לפעול להגביר את לימודי הזהות היהודית בכל מוסדות החינוך בארץ, ללא הבדל מגזרי. רק כך תמנע ההתבוללות ועשרות אלפי יהודים ינצלו מאבדון, כאן בארץ ישראל. אם לא נתעשת כעת, אנו עלולים למצוא את עצמנו במצב של איבוד שליטה כמו באירופה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר