יעלה לישראל? • צפו באולמרט

פולארד גזר את האזיק; אולמרט: שיישאר שם, לא צריך אותו

"היום, אסתר חתכה את האזיק מזרועי, ובכך החזירה לי את חירותי", כתב יונתן פולארד. רה"מ לשעבר אולמרט אמר: כי המדינה לא חייבת שום דבר לפולארד. 'מרגל שעבד תמורת הרבה כסף' • צפו (ארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
פולארד אחרי שגזר את האזיק (צילום: מתוך הפוסט)

משרד המשפטים האמריקני הודיע אמש (מוצ"ש), על הסרת ההגבלות מהאסיר האמריקני - ישראלי, יונתן פולארד. היום, רעייתו הסירה לו את האזיק האלקטרוני שהיה צמוד אליו בחמש השנים האחרונות מאז שחרורו. ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט אמר הערב בבוטות, "הוא עבד בשביל כסף, שיישאר שם".

לאחר 30 שנה שהיה אסיר וחמש שנים בהן היה תחת מגבלות, פולארד אדם חופשי, בפוסט שכתב פולארד, הוא תיאר את ההתרגשות שלו.

"לפני 30 שנה", כתב פולארד, "אשתי האהובה אסתר מצאה בפעם הראשונה את דרכה אלי, בכלא מריון, הכלא השמור ביותר בארה"ב, בו הייתי כלוא בצינוק 3 קומות מתחת לאדמה מאחורי 13 מנעולים ומפתחות. כנגד כל הסיכויים, אסתר הגיע אלי, חתכה את אזיקים מעל ליבי והחזירה את נשמתי לחיים".

"זו הייתה העת בה המאבק לחירותי החל לראשונה. היום, אסתר חתכה את האזיק האלקטרוני מזרועי (לאחר אישור הרשויות), ובכך החזירה לי את חירותי הכמעט מוחלטת."

לגבי הגעתו לישראל כתב פולארד: "כצעד האחרון לחירות נותרה חזרתנו הביתה, לארץ ולעם שאנו אוהבים. בעז"ה בקרוב מאוד אסתר נרגשים מעומק ליבנו להודות לכל האנשים הנפלאים בישראל ובארה"ב שנלחמו למעננו לאורך השנים הארוכות בדרך כל החופש."

בשל המצב הרפואי המורכב של אסתר שחולה בסרטן, הודה פולארד "לחברינו ומשפחתינו על הבנת הצורך שלנו לעבור את תקופת השהות הנצרכת בארה"ב ככל שתדרש באופן שקט ורגוע ולעלות לארץ באופן שיבטיח את המשך טיפולה של אסתר באופן היעיל ביותר".

בתוך כך, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התראיין בפסגת העסקים של מעריב לשנת 2020 ואמר על שחרורו של פולארד: "העיסוק בפרשה הזו גורם נזק מתמשך קשה למדינת ישראל".

"אני ממליץ", הוסיף אולמרט, "להימנע מחגיגות קבלת פנים לפולארד אם יחליט להגיע לישראל, הסרת ההגבלות של פולארד, נובעת מהאווירה הנוכחית בארצות הברית".

דבריו של אהוד אולמרט בפסגת העסקים של מעריב לשנת 2020 (באדיבות: כנס מעריב)

"אני שמח שיש לפולארד חופש תנועה בניו-יורק, אך איני רוצה לראותו מגיע לישראל מכיוון שבואו לארץ יעצים את הנזק שהפרשה הזו גרמה לנו, ושההתנהלות שלנו בפרשה הזו גרמה לנו".

אולמרט גם לא שכח לתקוף את ראש הממשלה נתניהו ואמר: "אני מאמין שראש הממשלה יערוך קבלת פנים לפולארד, כפי שעשה בעת שחרור החייל החטוף גלעד שליט".

"אם יהיה צורך הוא ייתן לחמאס גם 500 רוצחים כדי לקבל את פולארד. לפרשת פולארד יש פוטנציאל לגרום נזק אדיר גם כיום לישראל. טראמפ הולך, אבל גורמי הביטחון האמריקאים נשארים והם יבואו איתנו חשבון אם נמשיך לנצל את הפרשה הזו לצורכי פוליטיקה ישראלית".

"אני מעדיף שפולארד לא יעלה לישראל, המדינה לא חייבת לו שום דבר. הוא היה מרגל שעבד תמורת הרבה כסף. הוא לא היה מתנדב ציוני שהקריב את חייו, הוא היה אמריקאי אוהב ישראל שעבד בשביל הרבה כסף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר