גיוס, גיור וחקירות רה"מ

שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין בראיון מיוחד

תחושת החרדים שבג"צ אנטי דת; פסילת חוק הגיוס; מתווה הכותל; חקירות רה"מ והתערבות בג"צ בחוקי יסוד • השופט אליקים רובינשטיין, לשעבר סגן נשיאת ביהמ"ש העליון, בראיון לישי כהן (משפט)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך )

סגן נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופט אליקים רובינשטיין, התארח באולפן 'כיכר השבת' לראיון מיוחד על הנושאים הבוערים, מחוקי הגיוס והגיוס, דרך טענות החרדים נגד שופטי בג"צ, ועד לחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושחרור המרגל היהודי יונתן פולארד. צפו בראיון המלא.

במהלך הראיון התייחס השופט רובינשטיין לתחושה של הציבור החרדי שבג"צ נגד הדת והמגזר: "אני מאוד מצטער על הדימוי של בג"צ בציבור החרדי. הדימוי שבג"צ אנטי דת הוא דימוי מעוות. אני ער לזה שיש פסקי דין שלא אהבים אבל הכותרות עושות עוול".

באשר לחוק הגיוס, שהוא עצמו פסל, התבטא רובינשטיין: "חוק הגיוס זו שאלה רגישה ומורכבת מאד. הקושי האמיתי הוא, איך אתה יוצר את התחושה של שוויון. אני מסכים עם האמירה שכל מי שרוצה ללמוד ילמד אבל אני גם אומר בנשימה אחת שמי שלא לומד תורה הגיע הזמן שימלא את חובו לציבור".

לדבריו, יש נושאים רגישים שהפוליטיקאים מעדיפים ששופטי בג"צ יקבלו את ההחלטה: "זה לא סוד שפוליטיקאים רוצים שבג"צ יקבל את ההחלטה. בית המשפט לפעמים נכנס לתפקיד הבייביסיטר, מתחנן שיקבלו החלטה, אם לא עושים את זה אתה צריך להכריע, אין לך ברירה ואז מתלוננים למה השופטים מתערבים".

באשר לכהונת נתניהו במקביל לניהול המשפט: "בג"צ אמר שמבחינה משפטית זה אפשרי, אם כי יש פה בעיה במובן הציבורי. זה לא יהיה פשוט בתקופה של העדויות, איך זה ינווט על ידי רה"מ, זה לא יהיה פשוט. כתב האישום חמור אך לרה"מ יש חזקת החפות".

השופט רובינשטיין, שכיהן בתפקיד הציר המדיני בוושינגטון, היה מעורב לאורך שנים רבות בניסיונות לשחרר את יונתן פולארד, אליו הצטרפו נוספים, בראשונה אמנון דרור. רובינשטין אף נפגש הנשיא בוש האב ועם ראש ה- CIA,סוכנות הביון המרכזית.

השבוע, לאחר שפולארד שוחרר מכל התנאים, אומר רובינשטיין: "זו לא סגירת מעגל אישית, זו סגירת מעגל ישראלית, אני חושב שמזמן היה צריך לשחרר אותו, הוא הוחזק שלושים שנה בכלא, זה יותר מדאי. זו היית טעות מצד הגורמים הישראלים להפעיל אותו, יש דברים שלא עושים, סוף מעשה במחשבה תחילה.

"ישראל גם שילמה מחיר, הוא שילם מחיר אישי כבד, אני מאוד מקווה שהוא יעלה לארץ בעז"ה. סגירת המעגל שלי שנפל בחלקי להיות הממונה על השגרירות ביום שהוא נעצר, הוא נכנס לשגירות, קצין הביטחון הוציא אותו וזה דווח לי לאחר מעשה".

צפו בראיון המלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר