"היעד מספר 1"

'אבי הפצצה הגרעינית' של איראן חוסל בסמוך לעיר טהרן

מוחסן פחריזאדה, בכיר מדעני הגרעין של איראן ומי שנחשב 'לאבי הפצצה הגרעינית', חוסל בערב שבת בסמוך לטהרן • איראן מאשימה את ישראל בחיסול ומאיימת להגיב • כוננות ביטחונית (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חוסל, מוחסן פחריזאדה (צילום: ללא קרדיט)

מוחסן פחריזאדה, מי שנחשב ל'יעד מספר 1' של המוסד הישראלי והוגדר 'כאבי הגרעין האיראני', חוסל בסמוך לכניסת שבת בעת שנסע מכונית משוריינת בעיר אבסארד שממזרח לעיר טהרן. העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח כי ישראל היא זו שעומדת מאחורי החיסול.

חסן רוחאני, נשיא איראן, האשים את מדינת ישראל בחיסול ואיים בתגובה: "החיסול לא יאט את קצב העבודה על התוכנית הגרעינית, החיסול מראה את עומק הייאוש של האויב".

פחריזאדה נסע במכונית משוריינת יחד עם שומרי ראשו, אז לפי הדיווחים בתקשורת המקומית, טנדר ממולכד שהסתתר בצידי הכביש התפוצץ והביא למותו של אבי הגרעין.

לאחר הפיצוץ, קבוצה של חמושים יצאו והחלו בירי כבד לעבר פחריזאדה ושומרי ראשו. על פי התקשורת הממלכתית, בזירה התפתח קרב ירי עז בין הצדדים.

פחריזאדה פונה לבית החולים יחד עם שומרי ראשו שנפגעו באורח קשה, מאוחר יותר נמסר על מותו של המעדכן הבכיר.

בישראל ובארה"ב מסרבים להתייחס לדיווח על החיסול הדרמטי, אך נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, צייץ מחדש, ציוץ בעברית של העיתונאי יוסי מלמן שדיווח על החיסול הדרמטי בסמוך לטהרן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר