בשורה דרמטית

מסתמן: חיסוני הקורונה יגיעו מוקדם מהצפוי

קופות החולים עודכנו, כי בניגוד לחשיבה הראשונית על הגעת כמות קטנה תחילה, כבר בשבועות הקרובים יגיעו לישראל מיליוני מנות חיסון לקורונה; סוף המגפה נראה באופק? (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
החיסון של 'פייזר' (צילום: shutterstock)

בדיון שהתקיים היום (חמישי), בין נציגי קופות החולים למשרד הבריאות בנושא חיסוני הקורונה, עודכנו הקופות כי כמות מנות החיסון שיגיעו לישראל תהיה גדולה בהרבה מהציפייה הראשונית, לפיה תגיע כמות קטנה בהתחלה שתספיק רק לצוותים הרפואיים ולקשישים.

על פי המידע שקיבלו קופות החולים, החיסונים יגיעו בשתי פעימות בלבד, ובכל פעימה יתקבלו שני מיליון מנות חיסון. המשלוח הראשון שיספיק למיליוני ישראלים עשוי להגיע לישראל כבר בסוף דצמבר או בתחילת ינואר.

נתניהו במרכז הלוגיסטי בו יאוחסנו החיסונים (צילום: לע"מ)

מדובר בבשורה דרמטית במיוחד שיכולה לשנות את כל האסטרטגיה של ישראל במאבק בנגיף. גורמים בכירים בקבינט מסרו כיי לאור המפנה באספקת החיסונים כבר בשבוע הבא יתקיים דיון אסטרטגי בשאלה לאן הולכים מכאן ומה המשמעות לתכנית השלבים שהוצגה עד כה.

התקווה היא, כי החיסונים יחסלו את רוב ההדבקה וימגרו את הנגיף. על פי התכנית של פרויקטור הקורונה, אנשים שיחוסנו יחזיקו בתעודה ירוקה שתאפשר להם טיסות, וחופש פעולה מלא.

במקביל, דווח הערב כי ישראל דנה בימים האחרונים בשאלה אם להעניק אישור באופן מיידי לחיסון של פייזר - עוד לפני שיתקבל האישור ממנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA). הסיבה, התחלת הייצור עבור ישראל מוקדם יותר. לישראל יש את הסמכות להחליט לאשר את השימוש, אך עם זאת, על פי הדיווח בחדשות 13, הנטייה כעת היא להמתין לאישור ה-FDA - שעל פי ההערכות צפוי להתקבל כבר בתוך שבוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר