לאחר שנתיים

בג"ץ הורה: למנות מפכ"ל במהירות הראויה

בדיוק שנתיים לאחר סיום כהונתו של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, הורה בג"צ לקדם במהירות הראויה מינוי מפכ"ל קבוע למשטרה. הדבר ניתן בצו מוחלט בהסכמת היועמ"ש (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מוטי כהן מ"מ המפכ"ל (צילום: דוברות המשטרה)

בג"ץ הורה הערב (חמישי), כי בהתאם להחלטה מיום 26.11.2020 ובהסכמת הצדדים לנוכח תגובת היועץ המשפטי לממשלה, ובהסכמתו יש צו על תנאי למוחלט למנות מפכ"ל קבוע למשטרה.

בהחלטה הוזכר כי "חלפו בדיוק שנתיים מאז הסתיימה כהונתו של המפכ"ל הקודם רב-ניצב רוני אלשיך. לנוכח חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרת המפכ"ל בהתאם לכללי המשפט המינהלי, ובהינתן עמדת היועץ המשפטי לממשלה על נימוקיה - ניתן בזה צו מוחלט המורה למשיבים לפעול להבאתו של מועמד לתפקיד המפכ"ל בפני הוועדה המייעצת לממשלה לעניין מינויים לתפקידים בכירים, במהירות הראויה".

כזכור, בשבוע שעבר הגישה מחלקת הבג"צים תגובה בשם היועמ"ש, מנדלבליט, בה הוא הבהיר כי יש לפעול למינוי המפכ"ל במהירות האפשרית, וכי אין מנוס כי בג"ץ יוציא צו על תנאי בעתירה.

התגובה כללה גם את עמדת השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, שהתנה את מינוי המפכ"ל בהסכמות הקואליציה לגבי שאר מינויי הבכירים.

מנדלבליט עצמו טען כי "הסכמות ומחלוקות קואליציוניות אינן יכולות לגבור על חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרות בכירות במינויי קבע - עניין שנבחן בהתאם לכללי המשפט המנהלי".

כיום משמש ניצב מוטי כהן כממלא מקום המפכ"ל כבר במשך שנתיים. יצוין, כי במידה והכנסת תפוזר בכל מקרה לא יהיה ניתן לקדם מינויי בכירים, על פי החוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר