עדכונים שוטפים

הדרמה הלילית מאחורי המינויים החדשים למועצת של דגל

כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר', מועצת גדולי התורה של 'דגל, תצרף חברי מועצת חדשים. במהלך כל הלילה עלו וירדו שמות הכוללים גם ר"י ספרדים • הלחצים שהופעלו על הגר"ד לנדו • הרשימה (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
גדולי ישראל בכינוס (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ישיבת מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', צפויה להתכנס היום (שישי), בשעה 10:30 למרגלות ביתו של מרן הגר"ח קנייבסקי - באוהל מיוחד שהוקם, במהלך הישיבה צפויים להתמנות מספר חברי מועצת חדשים.

תיעוד: הגרי"ג אדלשטיין יוצא מביתו ונכנס לאוהל ברחוב רשב"ם • צפו

כפי שנחשף אמש לראשונה ב'כיכר השבת', לאחר ארבע שנים בהן לא התמנו חברי מועצת חדשים, החליטו מרן הגר"ח קנייבסקי והגאון רבי גרשון אדלשטיין למנות חברי מועצת חדשים.

עדכונים שוטפים

11:05: חברי 'המועצת' החדשים שהגיעו לכינוס, הם: הגר"ב ויסבקר, הגר"ש שטיינמן, הגר"א פילץ וכן החברים שהוחלט לצרפם במהלך הלילה הדרמטי; הגר"צ דרבקין, הגרא"י קוק, הגר"י הקר, הגרא"י פינקל והגר"א לוי. יחד איתם הגיעו גם חברי הכנסת של 'דגל'.

11:10: ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, הגיע לאוהל המיוחד ברחוב רשב"ם, ונכנס יחד עם מרן הגר"ח קנייבסקי והגרב"מ אזרחי לכינוס.

11:15: הגר"ג אדלשטיין, פתח את הכינוס ונשא דברי פתיחה, כשלצידו מרן הגר"ח קנייבסקי.

11:23: בנו של מרן הגר"ח קנייבסקי, מקריא את דבריו אביו למעמד כינוס 'המועצת'.

11:28: חבר 'המועצת' הוותיק, הגרב"מ אזרחי, כובד לדבר ואמר על הגיור, הגיוס והחינוך, "צריך לעמוד בפרץ. לא להרשות לשטן להשחית את כרם ישראל, לא להרשות להם התערבות בשום דבר".

11:33: חבר הכנסת משה גפני זומן לדבר. " "נעמוד בתוקף על כך שאם יגיע בסופו של דבר חוק התקציב יגיע איתו גם חוק הגיוס", פתח ואמר.

גפני סיפר עוד לחברי 'המועצת', כי "הצלחנו השבוע לגייס רוב בכנסת לחוק השיווין וזה ירד מסדר היום, נמשיך להיאבק חברי הכנסת של דגל התורה ונציגי הרשויות המקומיות בכל עיר ועיר להילחם על כרם בית ישראל ועל כל הקדוש והיקר לנו".

"התחלואה בציבור החרדי ירדה באופן ניסי ובמקום לבקש סליחה מגדולי התורה שיושבים כאן שהורו להמשיך את הלימודים הם מתרצים את זה בתירוצים שונים", סיים גפני את דבריו.

11:44: מזכיר 'המועצת', אברהם רובינשטיין הקריא את החלטות כינוס 'המועצת': בראש ובראשונה, יצאה קריאה להסדיר את מעמדם של בחורי הישיבות.

בשולי הישיבה יצוין, כי היו מספר ראשי ישיבות ביניהם הגאון רבי משה יהודה שלזינגר (שלאחרונה פונה לבית החולים), הגאון רבי יצחק שיינר והגאון רבי יהודה עדס, שלא השתתפו בכינוס וזאת ככל הנראה בשל נגיף הקורונה.

לקראת חנוכה - קריאה לבחורי הישיבות להתחזק בתורה ויראת שמיים, להישמר מפני פריצה בנושא הגיורים, ולשמור על טהרת החינוך ולהיזהר מפגעי האקדמיה, וכן להמשיך להתריע על קדושת השבת.

הרעיון לצרף חברי 'מועצת' חדשים, עלה לראשונה אתמול ע"י מרן הגר"ח, בתחילה הוחלט למנות שלושה חברי מועצת חדשים והם; ראש ישיבת בית מתתיהו הגאון רבי ברוך ויסבקר, ראש ישיבת אורחות תורה הגאון רבי שרגא שטיינמן וראש ישיבת תפרח הגאון רבי אביעזר פילץ.

חבר המועצת, הגר"י זילברשטיין, מגיע לכינוס. צילום: יוני קניג

מאז שפורסמה הרשימה, החלו מסע אדיר של לחצים, להוסיף עוד ראשי ישיבות חשובים ל'מועצת גדולי התורה' - לחצים שנמשכו לתוך הלילה ונמשכים עד לשעות אלו.

לעת עתה, ראשי הישיבות והמשגיחים שפנו אליהם, מטעם 'המועצות', הם; ראש ישיבת מאור התלמוד הגאון רבי אברהם יצחק קוק ראש ישיבת מיר הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל, הגאון רבי אריה לוי ראש ישיבת שכר שכיר וראשי ישיבת גרודנא באר יעקב הגאון ר' צבי דרבקין והגאון ר' יצחק הקר.

יצוין, כי הגאון רבי אורי וייסבלום, הוזמן להתמנות, אך ככל הנראה בשל הליך רפואי שהוא צריך לעבור, לכאורה הוא לא ישתתף היום בישיבת המועצת ולא ימונה.

בדקות האחרונות מופעלים לחצים אדירים, למנות את ראש ישיבת עטרת שלמה הגאון רבי חיים פיינשטיין, במקום הגר"א וייסבלום - שנחשב מקורב לחוגי בריסק.

לרגל המינוי: הבחורים רקדו להגר"ב ויסבקר

בסופו של דבר, הכריעו גדולי ישראל למנות את הגר"ח פיינשטיין לחבר 'המועצת', אך הוא החליט לסרב. ל'כיכר השבת' נודע כי סיבת הסירוב, כי ישנם החלטה בדרגים הפוליטיים שאינן הולמות את מסורת רוח סבו - הרב מבריסק.

מי שעוד הוצע לו לשמש כחבר 'מועצת', אך הוא סירב, היה המשגיח הגאון רבי דן סגל, שכידוע נמנע מלהצביע בבחירות. התנאי של המשגיח לבקשה היה שלפני הבחירות, יוכל לכתוב גילוי דעת - שהוא לא משתתף בבחירות,מה שלא התקבל אצל גדולי ישראל.

במקביל, מרן הגר"ח והגרי"ג, ביקשו למנות גם ראש ישיבה ספרדי, ונשלחה פנייה לראש ישיבת מאור התורה הגאון רבי אברהם סלים, ראש ישיבת אור ברוך הגאון רבי ברוך רפאל ברוך טולדנו וראש ישיבת ברכת אפרים הגאון רבי בצלאל פנחסי.

לעת עתה, ראשי הישיבות הספרדיות, לא נענו להצעה ונעשים מאמצים של הרגע האחרון לשכנעם להסכים להיכנס ל'מועצת'. במקביל, נרשמה התנגדות בתוך 'דגל' למינוי ראשי ישיבות ספרדיות וזאת בשל לא לפגוע בש"ס ובאריה דרעי.

במקביל רצו מרן הגר"ח והגרי"ג, שראש ישיבת סלבודקא הגאון רבי דב לנדא, ישתתף בישיבה שתיערך היום, אך טרם הוחזרה תשובה מצדו של הגר"ד, יצוין, כי כבר בסבב המינויים הקודם בשנת תשע"ג, הוצע לגר"ד לנדו לשמש כחבר - אך לעת עתה הוא סירב. הפעם האחרונה שהשתתף בישיבת המועצת, היה בשנת תשע"ג.

בין השמות שהיו בתוך הרשימה והוצאו ברגע האחרון, היו ראש ישיבת אור ישראל הגאון רבי יגאל רוזן וראש ישיבת תורת זאב הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, ראש ישיבת בית שמעיה הגאון רבי שלמה אנגלנדר וכן את הגאון רבי יוסף אפרתי - שהוצא מהרשימה לאחר שהוחלט למנות רק ראשי ישיבות.

הסיבה הרשמית לאי מינויים של אותם ראשי ישיבות, היא שהוחלט למנות רק ראשי ישבות שחצו את גיל 80, מלבד ראש ישיבת מיר הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל, שעומד בראש הישיבה הגדולה ביותר וגם ממשיך את אביו ב'מועצת'.

הגר"ג יוצא לכינוס
הגר"ג יוצא לכינוס
הגר"ג יוצא לכינוס
הגר"ג יוצא לכינוס
הגר"ג יוצא לכינוס
הגר"ג יוצא לכינוס
הגר"ג יוצא לכינוס

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר