בדרישה משרד הבריאות

ח"כ אשר: יש לחסן רבנים ומרצים ראשונים

יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר, דורש ממנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי, כי חיסון אנשי ההוראה, בהם רבנים בישיבות ומרצים באקדמיה, יהיה בשלב הראשון של הגעת החיסונים (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ הכנסת)

פרסום ראשון: יו"ר ועדת החוקה, חבר הכנסת יעקב אשר פנה בדרישה ממנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' חזי לוי לתת עדיפות במתן החיסונים לאנשי החינוך בדווקא: "חיסון אנשי ההוראה, בהם רבנים בישיבות ומרצים באקדמיה, יהיה בשלב הראשון של הגעת החיסונים ארצה".

הוא מסביר, כי "בשקלול הנתונים יילקח בחשבון מתן עדיפות גבוהה לחיסון בשלב הראשון של מלמדים בישיבות ומרצים באקדמיה, וכד'. שכן ע"פ רוב מדובר בעובדי הוראה בגיל מבוגר הנמצאים בקבוצת סיכון ומתוקף תפקידם נמצאים בקשר מתמיד עם אוכלוסייה צעירה, כשאין תחליף לתרומתם החינוכית במפגשים פרונטאליים עם התלמידים".

אשר רמז למנכ"ל במכתבו כי הוא מתכוון להיאבק על הנושא במסגרת תפקידו וכתב "בכוונתי לקיים דיון בוועדת החוקה חוק ומשפט על המתווה המתוכנן, ועל כן אבקש לקבל עדכון על התקדמות מתווה סדרי העדיפויות בקבלת החיסונים".

יעקב אשר מבקש גם להשיב את נושא הבדיקות הסרולוגיות לשולחן הדיונים: "עריכת בדיקות סרולוגיות בהיקף נרחב לציבור תיתן בידינו תמונת מצב כמה אזרחים כבר מחוסנים וכמה עדיין זקוקים לחיסון. נתונים אלו ישפיעו על כל החלטה בבניית מתווה סדרי העדיפויות במתן החיסונים"

יו"ר ועדת החוקה אשר, עוקץ במכתבו את מנכ"ל משרד הבריאות לוי על דבריו כי "דרכון ירוק מעודד מסיבות הדבקה": "התייחסות לחשש זה משולה לדרישה לבניית חומות בין כבישי הארץ למדרכות על מנת למנוע מאנשים לקפוץ לכביש ולהיפגע, כדי לקבל פיצויים מחברת ביטוח".

לסיום ציין אשר, כי "עריכת בדיקות סרולוגיות לציבור תיתן בידינו תמונת מצב כמה אזרחים כבר מחוסנים וכמה עדיין זקוקים לחיסון, כך שנתונים אלו ישפיעו על כל ההחלטה כיצד לחלק את מנות החיסון בקרב האוכלוסייה, כשהמתווה בנוי על מספר חיסונים קיים למול מספר האזרחים הזקוק לחיסון".

מלשכת מנכ"ל משרד הבריאות נמסר בתגובה: "המנכ"ל הקים ועדה המונה רופאים, מדענים ומומחים באתיקה ובמשפטים. הוועדה דנה בתעדופים של קבוצות מחוסנים על פי סיכון להידבק במחלה או להדביק אחרים, כולל בשל עיסוק, ותציג את המלצותיה בפני שר הבריאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר