המגבלות יחזרו?

בנימין נתניהו: "אנחנו בתחילת גל שלישי, החיסונים בדרך"

לאחר תום ישיבת קבינט הקורונה שהסתיימה ללא החלטות, הסביר ראש הממשלה נתניהו, כי נראה שאנו בתחילת גל שלישי, "לא אהסס לבצע הגבלות נוספות, החיסונים בדרך", אמר נתניהו (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
נתניהו, הערב (צילום: תקשורת רה"מ)

בתום כינוס הקבינט שנערך הערב (ראשון), ונמשך במשך מספר שעות - ללא קבלת החלטות מעשיות, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי לא יהסס להחזיר את המגבלות.

לדברי נתניהו: "החיסונים בדרך, אני עובד על זה מסביב לשעון. אבל עד שהם יגיעו, וגם אחרי שהם יגיעו, אנחנו חייבים להוריד את התחלואה שנמצאת בתחילתו של גל שלישי".

"אנחנו יכולים להוריד את התחלואה", בטוח נתניהו ומוסיף, "הוכחנו את זה. הורדנו את התחלואה ואת התמותה לרמה כמעט הכי נמוכה מבין מדינות אירופה. עשינו את זה כי לא היססנו לקבל את ההחלטות הנכונות בזמן".

"גם עכשיו אני לא אהסס להחזיר חלק מהמגבלות, וככל שנקדים להחזיר אותן - זמן המגבלות יהיה יותר קצר".

נתניהו סיים בנימה אופטימית ואמר: "יש כאן אור בקצה המגפה, אנחנו צריכים לעבוד ביחד, גם להביא את החיסונים, גם להטיל את המגבלות כדי שנוריד את התחלואה, ואנחנו יוצאים מזה".

מוקדם יותר הערב בישיבת הקבינט, המליץ משרד הבריאות, לסגור את כל המסחר והחינוך בערים האדומות והכתומות, ואילו המל"ל המליץ לקבוע רף של מקדם הדבקה 1.3 לסגר – קרוב מאוד למקדם ההדבקה הנוכחי שעומד על 1.24.

בנוסף, משרד הבריאות ימליץ להכניס לבידוד את כל השבים מחו"ל (גם אלו השבים ממדינות ירוקות). אלה שישובו מטורקיה ומסרביה – משרד הבריאות ימליץ להכניסם לבידוד במלונית קורונה למשך שבעה ימים.

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש, הזהיר בישיבה כי המדינה נמצאת בתוך ההתפרצות של הנגיף - ולא לקראתו: "צריכים להגביר את ההסברה, לא לקיים מפגשים גדולים, לקיים אירועים בצנעה ולא להיפגש במפגשים חוצי קפסולות", אמר אש.

במהלך הקבינט אמר גנץ לנתניהו: "סיכמנו שנקים ועדת שרים שתקבע את אופן חלוקת החיסונים". רה"מ השיב: "ועדה מקצועית מטפלת בנושא החיסונים ואופן חלוקתם – כך נהוג בעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר