העליה בתחלואה

נתניהו: "אנשים עלולים למות לקראת הסוף"

ראש הממשלה ביקש להמשיך לשמור על ההגבלות למרות שהחיסונים נגד הקורונה כבר בדרך, והתייחס למינוי עשרות שופטים תוך שעות בודדות, תוך שהוא לועג לשיטה (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "החיסונים בדרך. אנחנו עובדים על זה יומם ולילה. אנחנו עושים את זה בצורה המקצועית והטובה ביותר לאזרחי ישראל".

עם זאת הוסיף כי "עד שהחיסונים יגיעו אנחנו צריכים להקפיד על הכללים ולהקפיד על ההחלטות הנכונות. אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה. כשרואים את סוף המלחמה".

נתניהו הזהיר: "אם לא נפעל נכון, דווקא בשעה שרואים את הסוף, אנשים עלולים לחלות ולמות כשאפשר למנוע את זה. הדרך היחידה למנוע את זה היא למנוע ככל הניתן התקהלויות ומגעים מיותרים. התחלואה בעלייה ואנחנו לא רוצים לחכות לעוד עלייה שיהיה קשה לעצור".

"לכן אנחנו רוצים לכנס היום את קבינט הקורונה ולקבל החלטות נכונות, תקיפות, לא פופוליסטיות, שמגבילים את ההגבלות גם בהיקף ובתקופת הזמן. זה מחייב אחריות וגילינו את זה בגל הראשון והצלחנו גם בגל השני, כשהורדנו את התחלואה והתמותה לתחתית של מדינות אירופה. זה מחייב אותנו גם עכשיו בגל השלישי ואני מקווה שהשותפים שלנו יעשו את אותו הדבר".

לסיום התייחס ראש הממשלה למינוי השופטים אתמול. "בכל פעם שהדרג המדיני רוצה למנות מישהו, המערכת המשפטית דורשת שנקיים עשרות דיונים, פרוטוקולים, נראה שפעלנו בשיקול דעת, בדיונים אינסופיים. אבל אתמול, בוועדה לבחירת שופטים, בדקו 136 מועמדים ב-3.5 שעות, זמן ממוצע של 2 דקות למועמד".

"אני לא מדבר על מינוי כזה או אחר, אני לא נכנס לזה בכלל. ייתכן שיש הרבה מועמדים ראוייים. אני מדבר על התהליך, על השיטה. זה מצטרף לשורה ארוכה של ליקויים שנחשפו במערכת אכיפת החוק. אני חושב שרוב הציבור מבין היום שצריך לעשות רפורמות רציניות במערכת הזאת, כך זה לא יכול להימשך".

לדברי נתניהו, "אמיר אוחנה כשר משפטים ניסה לתקן את זה, בניגוד לקודמיו הוא פעל בתקיפות רבה, אבל אנחנו צריכים רוב. היום אין לנו את הרוב הדרוש לכך, אבל אני מקווה שיהיה לנו בקרוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר