הורים, לתשומת לבכם

תינוקת אושפזה בטיפול נמרץ "בגלל שלא חוסנה"

הוריה של הפעוטה "מאמינים שלגוף יש יכולת לרפא את עצמו בצורה טבעית, ללא עירוב של תרופות או חומרים כימיים", ולכן לא חיסנו אותה כרגיל ב'טיפת חלב'; כעת, רק בנס חייה ניצלו (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
מיקה הקטנה בבית החולים (צילום: רויטל ענבה, דוברות איכילוב)

יחיעם וג'וליה סעדון הגיעו אתמול (שלישי) עם בתם מיקה, בת השבעה חודשים, למיון הילדים ב'איכילוב', כשהיא עם חום ומרפס בולט - סימנים שעוררו חשד לדלקת קרום המוח. בירור שנערך גילה כי היא לא חוסנה כרגיל ב'טיפת חלב', ולפי הרופאים זה מה שפגע בה.

מצבה של הפעוטה הידרדר, והיא הובהלה לטיפל ואשפוז ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים לילדים דנה-דואק בתל אביב.

ד"ר אפרים שדות, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים, מתאר: "התינוקת הגיעה אלינו במצב מסכן חיים, עם חום גבוה, אפטיות וישנוניות יתר. בבדיקות שערכנו לה התברר, כי היא סובלת מדלקת חיידקית על רקע חיידק הפנומוקוק, ומיד החלה בקבלת טיפול אנטיביוטי מתאים".

המומים, ממיטת חוליה של בתם בבית החולים, מסבירים ההורים: "כשמיקה נולדה, היו לנו הרבה שיחות והתלבטויות לגבי עניין החיסונים. כיוון שאנחנו אנשים המאמינים שלגוף יש את היכולת לרפא את עצמו בצורה טבעית וללא עירוב של תרופות או חומרים כימיים, החלטנו שיהיה טוב בעבורה שתגדל בלעדיהם".

"כעת אנו מבינים איזה מזל שמיקה אובחנה בזמן, וטופלה נכון", הם מוסיפים. "עצם המחשבה שהסיפור הזה יכל להיגמר בכך שנאבד אותה, קשה לנו לעיכול. כהורים, אנחנו לוקחים אחריות על חייו של מישהו אחר, וזה נעשה מתוך מחשבה, אהבה ורצון לא לפגוע בדבר היקר לנו מכל".

"אנחנו קוראים לכל ההורים: אל תקלו ראש, אלא תחסנו את ילדיכם. תאמינו לנו, זה מציל חיים!", פונים הוריה של מיקה הקטנה בתחינה.

רופא מ'איכילוב', היום: לא לחשוש לבוא למיון בגלל הקורונה (צילום אילוסטרציה: דוברות )

פרופ' גליה גריסרו, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בילדים מדגישה: "חיסון הפרבנר לתינוקות עד גיל שנה, שהוא אחד מהחיסונים השגרתיים הניתנים בטיפת חלב, הינו מונע זיהומים פולשניים של חיידק הפנומוקוק ומוריד בצורה דרסטית את שיעור המחלות ממנו".

"חשוב לתת את החיסון הזה, כמו את שאר החיסונים, בזמן, כי עיקר התחלואה במחלות הללו היא בשנתיים הראשונות לחייו של התינוק", מסבירה הרופאה, ומוסיפה: "אני קוראת להורים שלא חיסנו, לחזור ולהתחסן, וגם למתנגדי חיסונים: להתפכח ולחסן, שאחרת - המקרה הבא יהיה בלתי נמנע".

יצוין, כי היום צפויה הפעוטה לעבור מהיחידה לטיפול נמרץ ילדים למחלקת ילדים, לאחר שחלה הטבה במצבה הרפואי, והיא תקבל במקום את המשך הטיפול התומך עד לשחרורה לביתה בימים הקרובים.

(צילום: רויטל ענבה, דוברות איכילוב)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר