'רגע מרגש מאוד'

חיסוני הקורונה נחתו בישראל; נתניהו: "אני אתחסן ראשון"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין קיבלו בנתב"ג את משלוח החיסונים הראשון של חברת פייזר נגד נגיף הקורונה; נתניהו הצהיר כי יהיה הראשון בישראל שיתחסן • צפו (אקטואליה)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ג בכסלו תשפ"א | 09.12.20
קבלת החיסונים - שידור חוזר (צילום: לע"מ; תמונה: ללא קרדיט)

החיסונים הראשונים לקורונה, של חברת 'פייזר', חברת התרופות האמריקנית, נחתו הבוקר (רביעי) בנמל התעופה בן גוריון, והתקבלו על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין. 'כיכר השבת' העביר את האירוע בשידור חי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר באירוע כי "אני מכהן לא מעט שנים כראש ממשלת ישראל, וזהו אחד הרגעים המרגשים ביותר שעבדתי עליו קשה מאוד, חודשים ארוכים, עם שר הבריאות ואנשי משרדו, כדי להביא מזור ופתרון למגפת הקורונה.

"הנה כאן אתם רואים את המלגזה מורידה את החיסונים הראשונים, נביא לכאן מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל. שוחחתי אתמול בערב שיחה שמינית עם מנכ"ל פייזר אלברט בורלה. אני רוצה להודות לו ולצוותו".

נתניהו ואדלשטיין בקבלת החיסונים (ללא קרדיט)

ראש הממשלה הוסיף ואמר כי "אנחנו כאן ביום חג גדול למדינת ישראל. אנחנו רואים את הסוף. צריך עדיין לשמור על הכללים, על המסכות, על הידיים, על המרחק, אבל הסוף נראה לעין. מה שחשוב לי שאזרחי ישראל יתחסנו.

"אני מאמין בחיסון הזה. אני מצפה שהוא יקבל את האישורים המתאימים בימים הקרובים ביותר ואני רוצה שאזרחי ישראל יתחסנו, וכדי לעשות זאת אני רוצה לשמש להם דוגמא, ואני מתכוון להיות הראשון שמתחסן בחיסון הזה במדינת ישראל. אני בטוח שרבים מכם יעשו גם כן. אנחנו רואים את הסוף בקצה המגפה. זהו יום חג לישראל".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי "כרגע יש רגע משמח ,אנחנו רואים את המשלוח הראשון של החיסונים של פייזר מגיע לישראל. המבצע לא הסתיים אלא רק התחיל בהיערכות לוגיסטית מול קופות החולים כדי שכולם יוכלו להתחסן. בכוונתי לפקח על המבצע הזה מקרוב כדי להבטיח שאזרחי ישראל שירצו בכך יוכלו לקבל בפרק זמן קצר את החיסונים".

אדלשטיין הוסיף ואמר: "בינתיים אני מבקש מכולנו להמשיך להיות זהירים ולשמור על הכללים, אבל רואים את קו הסיום רואים את הסוף".

בנתב"ג הכינו למטוס רחבת חנייה מבודדת שתאפשר את פריקת החיסונים במהירות. יצוין כי בשלב זה הגיעה כמות קטנה של חיסונים, במטרה לבחון את הליך קבלת החיסונים בישראל ואיחסונם בצורה הנכונה. ביום חמישי יגיע משלוח נוסף, גדול משמעותית, של חיסונים.

נתניהו ואדלשטיין בקבלת החיסונים (ללא קרדיט)

אתמול קבעו צוותי הבודקים של מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) כי החיסון של 'פייזר' עומד בקריטריונים לקבלת אישור חירום.

היום, פאנל מומחים של FDA ידון בחומר ובמסקנות של הבודקים, לקראת מתן אישור חירום. לפי הערכות, החיסונים יאושרו ביום חמישי.

לפי המידע של חברת 'פייזר', 34,448 אנשים, בגילאי 8 עד 71, השתתפו בניסוי של החיסון בחצי שנה האחרונה. מחציתם, קיבלו פלצבו - חיסון ללא חומר פעיל ומחציתם קיבלו את החיסון האמיתי.

מתוך כלל המתחסנים הנסיינים נרשמו שישה מקרי מוות - ארבעה מקרב מתחסני הפלצבו ושניים שקיבלו את החיסון האמיתי - שניהם, בני 55, סבלו ככל הנראה ממחלות לב וכלי דם.

(צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר