אבסורד ישראלי

קורונה? הבוקר: עומס כבד בשדה התעופה

למרות הקושי בכניסה ויציאה לישראל והחיוב בבידוד, עומס חריג נרשם הבוקר בשדה התעופה בן גוריון. מקלב שלח פנייה לשר הבריאות ובו כתב על האבסורד בכניסה לישראל (חדשות)

נתב"ג, הבוקר (צילום: טיסות סודיות)

לנסוע לחו"ל בתקופה הקורונה, זהו דבר מורכב, הן מבחינת המדינות הדורשות בידוד מישראלים והן בחזור לישראל - שגם נדרש בידוד מרוב המדינות, אלא שהבוקר (ראשון) נרשם עומס חריג ביציאה מישראל.

היציאה מישראל נעשית דרך טרמינל 1 וזאת בשל השדרוג של טרמינל 3. הבוקר (ראשון) בשל ריבוי הטיסות, נרשם עומס חריג בטרמינל 1.

ברשות שדות התעופה מסרו כי "אנו פועלים כדי להבטיח את זרימת הנוסעים בצורה בטוחה ובמטרה לא ליצור עומסים חריגים. על פי התו הכחול מותר שהייה של עד 8 טיסות בשלוש שעות בטרמינל. אנו מבקשים מהנוסעים לשמור על ריחוק חברתי ולעטות מסכות. רשות שדות התעופה פנתה למשטרת ישראל להקצות שוטרים לשמירה על הסדר הציבורי וזאת בנוסף לעשרות עובדי רש"ת העוסקים בכך".

יצוין, כי סגן שר התחבורה אורי מקלב שלח פנייה לשר הבריאות יולי אדלשטיין, בגין העומס שנרשמים בכניסה למדינת ישראל.

מקלב כתב לאדלשטיין: "אני פונה אליך בעניין התנהלות קשה ופוגענית לשבים מחו"ל שהינם בעלי תעודות החלמה מנגיף הקורונה. בתקופה האחרונה קיבלתי פניות רבות מאזרחים ששבים מחו"ל ומדווחים על ליקויים וכשלים חמורים במערך בידוק הדרכונים, מתארים חוויות קשות ופרוצדורה מסורבלת המלווה ביחס מזלזל, משפיל, ולא ראוי, תוך ברוטאליות מילולית של אמירות פוגעניות".

"אבסורד הוא", מוסיף מקלב במכתבו: "כי בביקורת הגבולות המחלימים נדרשים למסור את דרכוניהם לבדיקה על מנת לוודא כי אכן בידיהם תעודת מחלים. בו בזמן שהם מחזיקים בידיהם תעודות החלמה מקוריות מקופ"ח, שמשום מה אינן קבילות, והם נדרשים להמתנה לא סבירה של שעות עד שהנתונים מאומתים, כביכול מדובר היה באחרוני החשודים הממתינים לדינם".

עוד הוסיף מקלב: "מקומם כי בנתונים אלו אחרי שכבר מגיעים מצוידים במסמכים מאששים בהתאם לדרישות, בכ"א עליהם לעבור להמתנה ארוכה וביורוקרטיה, כאשר מדובר באזרח השב מטיסה לאחר עטיית מסכה משך שעות רבות כשהוא מותש כבר כך, ועל זאת נוספת סחבת מיותרת ומכבידה זו".

"אני מניח כי ניתן עם מעט רצון טוב לפשט את ההליך ע"י מציאת פתרונות אופרטיביים ומיטביים לחידוד נהלים ומתן הוראות ברורות לשבים מחו"ל. אודה לך מראש על התייחסותך וטיפולך בעניין לרווחת הציבור ולתועלתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר