"אני רגוע"

שר הבריאות: 'להילחם ב'פייק ניוז' על 'החיסונים המסוכנים''

לקראת מבצע החיסונים לקורונה, אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין כי הוא רגוע לגבי טיב החיסונים, אך ציין כי המשימה היא להילחם ב'פייק ניוז': "מדברים על חיסונים מסוכנים, קוראים לא להתחסן" (בארץ)

(צילום תמונה: דוברות הכנסת - דני שם טוב; וידאו: ערוץ כנסת)

"אני רגוע לגבי טיב החיסונים", כך אמר הבוקר (רביעי) שר הבריאות יולי אדלשטיין וציין כי "המשימה שלנו תהיה להילחם ב'פייק ניוז'".

אדלשטיין השתתף בדיון בנושא היערכות מערכת הבריאות לחיסוני הקורונה שהתקיים הבוקר (רביעי) בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ.

שר הבריאות אמר כי "אני רגוע לגבי טיב החיסונים. הם נבדקו בכל צורה אפשרית. גם אתמול אדם שאני מאוד מעריך באופן אישי, הרב אלימלך פירר, הוציא, על דעת כל גדולי ישראל, קריאה ללכת להתחסן. מיטב הרופאים איתם דיברתי גם מאשרים את בטיחות החיסונים. בנושא של היערכות לוגיסטית, תיעדופים, היערכות קופות חולים אני רגוע".

אדלשטיין ציין כי "המשימה העיקרית שלי היא להילחם בפייק ניוז בשבועות ובחודשים הקרובים. אני רואה לאורך התקופה כל מיני אנשים, כולל חברי כנסת, שמתחילים להפיץ פייק ניוז, לדבר על 'חיסונים מסוכנים', וקוראים לאנשים לא להתחסן. לאנשים האלו לא רק שאין טיפת אחריות, גם לא הכנה למצפון.

"אתה לא רוצה להתחסן - אל תתחסן. אבל אל תיכנס לתחומים שאתה לא מבין בהם ואל תפיץ את הדברים האלה. אולי כך תגרום למישהו שישמע לשטויות האלה, לא יתחסן ותגרום לו למות. לא כל כותרת, לא כל ידיעה צריכה למשוך תשומת לב".

שר הבריאות הוסיף והבטיח כי "אנחנו נמסור את כל המידע ונעקוב מעקב צמוד על מה שקורה לכל אחד מהמתחסנים. אנחנו ערוכים בישראל עם 4 קופות החולים. אמרנו 27 לחודש שזה התאריך. יש את כל הסיכויים שנקדים. כבר שבוע הבא הצוותים הרפואיים ולאחר מכן כלל האזרחים. לא ניתן לעם ישראל שום חיסון שאנחנו לא סומכים עליו במאה אחוז".

כזכור, הרב פירר פרסם אמש בשם נשיא המועצת הגר"ש כהן, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, כי לאחר שדרש וחקר אודות החיסון המוצע, הוא מודיע על דעתם ובשמם כי "כל מי שבאפשרותו להתחסן - נכון לעשות כן". פירר ציין כי "מהניסוי שבוצע כראוי ועל פי כל הפרמטרים המקובלים ונהוגים בעולם הרפואה הוכח כי אין סיכון בקבלת החיסון".

עוד פרסם פירר בשם הרבנים כי "הסובלים מארלרגיות על כל סוגיהן, יתייעצו עם הרופא המשפחתי על האופן לקבל את החיסון תחת פיקוח רפואי". כמו כן הוא מוסיף כי "בהיות והניסוי נערך בקרב גילאים מ - 16 ומעלה, צעירים עד לגיל הנ"ל המבקשים להמתין לניסוי של צעירים בגילם - יש להם על מה לסמוך".

(צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)
(צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)
(צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר