#חנוכנסת

חנוכה עם יאיר גולן: 'נתניהו - האיום הגדול ביותר על קיומנו'

מה הציפייה שלו לשינוי תפיסה בחברה החרדית, ומה הוא לוקח מהחשמונאים לימינו - כולל בשאיפתו להדיח את נתניהו • שיחה אישית עם ח"כ יאיר גולן שהצטרף ל'מרצ' • #חנוכנסת, פרק שמיני (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

חבר הכנסת יאיר גולן, סגן הרמטכ"ל לשעבר, מכיר את היסטוריית הצלחת וכישלון ממלכת חשמונאי - ולדבריו הקשר לימינו חד וברור: "זה חג שיש לו רקע היסטורי מרתק, כאשר מרד החשמונאים נמשך 28 שנים", פירט חבר הכנסת ממרצ לכתבנו הפוליטי רפאל כהן במסגרת פרויקט "חנוכנסת".

"למרבה הצער, מה שנבנה בעמל רב הושחת בהמשך על ידי מלכים מושחתים שפעלו נגד עמם", הוא מספר, "לכן ההיסטוריה של הממלכה החשמונאית הייתה קצרה. תחשבו על פרק הזמן בו היא הייתה קיימת, וזה דומה לימי מדינת ישראל, וגם אנחנו נמצאים במצב רגיש שמאיים על קיומנו כמדינה דמוקרטית. קיום לאורך זמן זה חיים לפי השכל".

גולן חידד את דבריו אל עבר ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "האמונה בטוהר המידות, במוסר, נכונה גם בימינו. לצערי הפוליטיקאים שלקו בשחיתות ובראשם בנימין נתניהו מאיימים יותר מכל אויב חיצוני על הקיום הפנימי שלנו במדינת ישראל. הממלכה החשמונאית חרבה לא בגלל הרומאים, אלא בגלל עצמה. יצר ההרס הפנימי הזה כנראה קיים בתוכנו ואנחנו לאו דווקא לומדים מההיסטוריה".

חבר הכנסת גולן, מפקד פיקוד העורף לשעבר ששיתף פעולה עם ראשי ערים חרדיים, מישיר מבט אל המצלמה ופונה לצופי 'כיכר השבת': "הציבור החרדי היום הוא ציבור גדול, חזק ומגובש. אי אפשר להמשיך להסתכל עליו כמשהו מגזרי, אלא ככאלו שמובילים את המדינה. פעם החרדים יכלו לומר 'זה לא שלנו', היום אי אפשר לומר את זה. אנחנו צריכים לשאול את עצמנו 'אנה אנו באים - כדי להפוך את מדינת ישראל למשגשגת'".

פרויקט #חנוכנסת >>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר