הטבח ביום כיפור

המחבל מתעקש בביהמ"ש: "אינני מתחרט"

סטפן באלייט בן ה-28, שרצח שניים וניסה לטבוח במתפללי בית כנסת בהאלה שבגרמניה, מכחיש שואה ומצהיר שוב ושוב על דעותיו האנטישמיות. היום צפוי לקבל מאסר עולם (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
המחבל (צילום מסך)

מחבל שניסה לטבוח במתפללי בית הכנסת בגרמניה ביום הכיפורים של שנת תש"פ (2019), מתעקש בערכאות הגרמניות על דעותיו ואינו מוכן להביע חרטה.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', צעיר גרמני חמוש ניסה לפרוץ לבית הכנסת בעיר האלה בזמן תפילות יום הכיפורים בכדי לבצע טבח המוני, אך לא הצליח. במקום זאת הוא ירה למוות בשני עוברי אורח. את כל מעשיו תיעד באמצעות הטלפון הנייד שלו, ושידר באינטרנט.

המחבל תיעד את פיגוע הירי: "היהודים הם מקור הבעיות" (צילום: מתוך טוויטר)

המחבל, סטפן באלייט בן ה-28, ימני קיצוני ובעל הפרעות חברתיות ונפשיות, מצוי בימים אלו בחקירות ודיונים במשפטו המתמשך בבית המשפט, כאשר היום (שני) צפויה הכרעה בגזר דינו.

התביעה דורשת מאסר עולם - וההגנה רק מבקשת 'גזר דין הוגן'.

הוא מואשם בשתי עבירות של רצח, מספר עבירות של ניסיון רצח, אבל אם לא די בכך - הרי שבאלייט ביצע פשע נוסף על פי החוק הגרמני, כאשר הכחיש את השואה בבית המשפט ואף התעקש כי איננו חש כל חרטה על מעשיו.

פרחים שהונחו למרגלות בית הכנסת לאחר הפיגוע (צילום: Shutterstock)

"ההתקפה על בית הכנסת לא היתה טעות", הצהיר; "הם אויביי". הוא אף נראה מאוכזב מכך שהפיגוע ההמוני המתוכנן לא צלח - ותיאר ללא טיפת רגש את היריות שכיוון לעבר שני עוברי האורח.

הפסיכיאטר נורברט לייגרף, שהובא כדי לערוך בדיקה למחבל, הסיק כי הוא סובל מתסמיני סכיזופרניה, פראנויה ואוטיזם ברמה שמונעת ממנו לחוש אמפתיה או רחמים כלפי אנשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר