'אין אלטרנטיבה'

סאגה בביהכנ"ס הספרדי: הרב בסוס יפוטר?

לאחר מאבקים, נזקים לבית הכנסת, תפילות בניגוד להנחיות הקורונה וקשיים כלכליים: הרב אהרן בסוס, שהתפרסם בזכות התבטאויותיו בדרשותיו, קיבל מכתב פיטורין מההנהלה (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרב בסוס מוסר שיעור בבית הכנסת (צילום מסך מתוך יוטיוב)

הנהלת בית כנסת חרדי-ספרדי בעיר לונדון, החליטה בתום סאגה ממושכת להגיש לרב ביהכנ"ס, הגאון הרב אהרן בסוס, מכתב פיטורין לכ"ט שבט - עוד חודשיים.

הרב בסוס משמש רב בית הכנסת 'כנסת יחזקאל' בשכונת גולדרס גרין שבבירה הבריטית, ועורר לא פעם סערות בשל דרשות שנשא.

בין היתר תקף את רבה הראשי של הממלכה, הגאון הרב אפרים מירוויס ואמר שהוא "סטרא אחרא, הוא כמו הנאצים". כך גם תקף את הרב יוסף דוויק, רב בולט בבריטניה, הגדיר אותו "יותר רעיל מלואיס ג'ייקובס" (מקים זרם היהדות הקונסרבטיבית בבריטניה, י"נ), וקרא לו "להוריד את המגבעת".

הרקע למכתב הפיטורין: מתיחות בין הנהלת בית הכנסת לבין רבו. רק בשנה שעברה נכנסה הקהילה למבנה חדש - אך סובלת מקשיים כלכליים, בין היתר בשל תקופה הקורונה. נאמני בית הכנסת אף עדכנו את המתפללים לפני מספר שבועות כי יתכן ויהיה עליהם למכור את המבנה.

ההנהלה פנתה לרב מספר פעמים במטרה ללבן את קשיי בית הכנסת, אך לטענתה הוא 'לא השיב ברצינות'.

המבנה החדש של בית הכנסת (צילום: Google Maps)

במקביל, לדברי ההנהלה, הרב בסוס עצמו עדכן את הקהילה במספר הזדמנויות - גם בסוכות האחרון - שבכוונתו לעזוב את תפקידו כרב בית הכנסת, זאת בניגוד לחוזה ההעסקה שנחתם בין הקהילה לבין הרב בסוס, לפיו לפני התפטרות הרב הוא מחוייב לתת התראה של חצי שנה מראש - זאת כדי לאפשר לקהילה למצוא רב מחליף, כך מדווח האתר היהודי-בריטי JC. מצד שני, הרב טוען כי מעולם לא אמר שיתפטר.

במכתב "סודי ביותר" שנמען השבוע לרב בסוס, כתבו חברי ונאמני הנהלת בית הכנסת, כי בתוך חודשיים - בכ"ט שבט - יצטרך הרב לעזוב את תפקידו - אלא אם כן ישתף פעולה עם החלטות שהתקבלו ב'זכרון דברים' בחול המועד סוכות.

"כתוצאה מכך שלא הצלחנו להתקדם בניסיונותינו לפתור את העניינים, אין לנו שום אלטרנטיבה מלבד להתייחס להתפטרותך כתקפה", כתבו המנהלים.

לדבריהם, "אנו דוחים את טענתך כי לא נתת התפטרות תקפה ומחייבת. הצהרת במפורש שאתה מתפטר, בשלוש הזדמנויות שונות, כולל הצהרה בפני כל הקהילה".

"לפיכך עמדתנו היא כי אם לא תשתף פעולה עם ההחלטות שהתקבלו ב'זכרון דברים' ב-5 באוקטובר (חוה"מ סוכות, י"ז תשרי), עבודתך תסתיים ב-11 בפברואר 2021 (כ"ט שבט תשפ"א)", קובעים בהנהלה במכתב החריג, ומציינים כי אם לרב ישנן טענות הוא מוזמן לפנות לבית דין.

עוד כותבים נאמני ביהכ"נ כי "ידוע לנו כי הייתה פריצה לבית הכנסת ביום שישי, ה-27 בנובמבר (י"א כסלו), וכי התפילות התנהלו ככל הנראה בניגוד להנחיות הקורונה הממשלתיות והוראותינו כנאמני בית הכנסת.

"אירעו גם השחתות ונזקים בבניין על ידי חברי ביהכ"נ מסויימים, לצד גניבת מצלמות אבטחה וציוד טלוויזיה במעגל סגור אשר שיתק חלק מהמערכות במבנה. העניין טרם נחקר במלואו".

מהרב בסוס ומהנהלת בית הכנסת לא נמסרו תגובות לידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר