"הוחמר נגע הקורונה"

גדולי ישראל על התחלואה: "מי שלא נזהר - חב לאחרינא"

בשל העלייה בתחלואה בקורונה במגזר החרדי, קוראים גדולי ישראל להתחזק בשקידת התורה ולשמור על כללי הבריאות ומתריעים כי מי שלא עושה זאת "חב לאחריני"; ויש פניה לבעליה שמחות (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
מרנן הגר"ח קנייבסקי, הגר"ש כהן והגר"ג אדלשטיין (צילום: דוד כהן, אהרון קרון / פלאש 90)

לאור העלייה הגבוהה בתחלואה, ובפרט במגזר החרדי, יוצאים הבוקר (שישי) גדולי ישראל בקריאה לציבור לשמור על כללי הבריאות תוך התחזקות בשקידת התורה.

על המכתב חתומים מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן וראש ישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין.

"ליל צום העשירי תשפ"א, לאחינו בני ישראל בכל מקומות מושבותיהם", כותבים גדולי ישראל, "כאשר לעת הזאת הוחמר מן שמיא נגע הקורונה בעוה"ר (בעוונותינו הרבים. ח"ש), הרי צריך כל אחד להתחזק בכל הנצרך, ולהוסיף בשקידת התורה במקומות התורה וכל מוסדות החינוך תוך שמירה מעולה על כללי הבריאות".

"אבל יש לזכור", מדגישים גדולי התורה, "כי המצוה המוטלת עלינו היא שמירת הבריאות, חמירא סכנתא מאיסורא, וחלילה להתרפות בזה, כי בנפשנו הדבר, ומי שאינו נזהר הרי אינו ממידת החסד איש לרעהו כלל, ואף יש בזה משום חב לאחרינא ח"ו".

גדולי ישראל פונים לכל מי שעורך שמחות בימים אלה וכותבים: "ובפרט יש לבעלי השמחות לשמור שלא יצא מכשול לרבים ביום חגם, ולהקפיד לעמוד על משמר הבריאות, וכן כל כיוצא בזה צריכים זהירות רבה".

ובאשר לצום עשרה בטבת החלה יום, הם כותבים: "וביומא דתעניתא נזכור להתעורר בתשובה ובמעשים טובים, ובזכות התורה והחיזוק, נזכה לסייעתא דשמיא, לרפואה ובריאות לכל עם ישראל בכל אתר ואתר".

כזכור, לפני כשבועיים פרסם העסקן הרפואי אלימלך פירר הוראה בשמם של גדולי ישראל אלו באשר לחיסון לקורונה כי "כל מי שבאפשרותו להתחסן - נכון לעשות כן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר