סקירה מקיפה

איראן פיתחה לבד חיסון; רוסיה נגד בריטניה

ישראל אלופת העולם בחיסונים לקורונה ובגרמניה מקנאים • איראן פיתחה חיסון משלה, ורוסיה מואשמת בפייק ניוז נגד החיסון המיוצר בבריטניה • ומה לגבי מספר החולים? (קורונה)

אלי דן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בעוד בישראל ציינו היום מתן חצי מיליון חיסונים, בגרמניה מנסים ללמוד מישראל, איראן משיקה חיסון משלה, וברוסיה מחסנים בחיסון הרוסי ומגלים כי התחלואה במדינה הייתה גדולה יותר ממה שדווח.

מספר החולים בעולם

ארה"ב מובילה את מספר החולים העולמי, עם קרוב ל-200 אלף נדבקים חדשים ביום. מבצע החיסונים האמריקאי נמשך עם כ-200 אלף מתחסנים גם כן.

הודו במקום השני במספר החולים, עם כ-16 אלף חולים חדשים ביום, וזאת על רקע הדיווחים אודות מוטציה הודית חדשה של הנגיף. יחד עם זאת ניכר כי התבהלה העולמית סביב קיומם של מוטציות לנגיף כבר נרגעה מעט, לאור ההערכות ראשוניות כי החיסון הנפוץ יעיל גם עבור המוטציות השונות.

בברזיל התופסת את המקום השלישי ברשימה, מספר הנדבקים ביום עומד על כ-20 אלף חולים חדשים ביום. בברזיל מקדמים דווקא את החיסון הסיני לקורונה, והניסויים בו מצויים בשלב מתקדם ביותר.

הנשיא בולסונרו - כמו ידידו האמריקאי טראמפ - איננו מתייחס ברצינות הראויה למגיפה, אבל הערה מבודחת שלו על החיסון של חברת פייזר "פייזר לא לוקחת אחריות על תופעות הלוואי של החיסון שלה גם אם נהפוך לתנינים" נתפסה ברחבי העולם כאילו הנשיא מתכוון לומר שזו אחת מתופעות הלוואי, בזמן שהוא התבדח בסך הכל על כך שפייזר מונה הרבה מאוד תופעות לוואי אפשריות לחיסון שלה.

רוסיה נגד בריטניה, והחיסון האיראני

ברוסיה הנמצאת במקום הרביעי ברשימה, מספר הנדבקים ביום עומד כ-27 אלף. המדינה שדיווחה עד כה על מספר מתים נמוך יחסית לגודלה כ-55 אלף, הודתה היום כי שיעורי התמותה היו גבוהים פי כמה וכמה ממה שדווח, ועמדו על 186 אלף איש, שמתו כתוצאה מהנגיף.

ברוסיה ממשיכים בשיווקו של החיסון הרוסי ה"ספוטניק", וכבר שלחו לארגנטינה משלוח ראשון של החיסון, באירופה טוענים כי רוסיה מפיצה פייק ניוז על החיסון של חברת התרופות הבריטית "אסטרהזניקה" על מנת לקדם את מכירות חיסון הספוטניק. עם זאת רק מיעוט מן האוכלוסייה, כ-38 אחו,ז מעוניינים להתחסן בחיסון הרוסי.

באותו עניין, דווח ברוסיה על מעצרו של נזיר נוצרי שהטיף להכחשת קורונה לחסידיו וטען כי גם החיסונים הם חלק ממזימה עולמית לשליטה בהמונים באמצעות צ'יפים.

באיראן שנפגעה בצורה משמעותית ביותר מהקורונה מתו עד כה כ-55 אלף איש. תאגיד הנשלט ע"י המנהיג העליון חמינאי מקדם את פיתוחו של חיסון מתוצרת מקומית שיהיה זמין לדבריהם בעוד כחצי שנה, זאת על רקע המצוקה האיראנית בהשגת חיסונים בשוק העולמי בעקבות הסנקציות האמריקאיות.

גרמניה מקנאה בישראל

ולסיום, עיני העולם נשואות לישראל ולקצב החיסונים הגבוה שהיא מציגה, במדינות כמו גרמניה - שהחיסון פותח בשטחה - ובקנדה, נשמעת ביקורת נוקבת על כך שהן מפגרות אחרי ישראל בקצב החיסונים.

באתר "פוקוס" דווח כי "הסיבה העיקרית לכך שישראל יכולה לחסן מהר יותר את האוכלוסייה שלה היא בעיקר משום שהמדינה הזמינה בנחישות רבה יותר את החיסון, בהשוואה לאיחוד האירופי, ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר באופן אישי למנכ"ל פייזר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר