בשורה משמעותית

דיווח: משלוח החיסונים של 'מודרנה' לישראל הוקדם לשבוע הבא

החלטת משרד הבריאות להקפיא את מתן החיסונים לקורונה מחשש למחסור, ככל הנראה תבוטל בשל התפתחות משמעותית: במקום בחודש מרץ, חיסוני מודרנה ינחתו בישראל בשבוע הבא (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

דיווח: משלוח החיסונים לקורונה של חברת מודרנה, שהיה אמור לנחות בישראל בחודש מרץ, הוקדם לשבוע הבא. משרד הבריאות הגיב לידיעה זו: "כשיהיה מידע כזה - נפרסם אותו".

לפי כתב הבריאות של 'חדשות 12' יואב אבן, כי המשלוח כבר מוכן לשיגור, ומשכך ישראל תוכל להמשיך בהצלחה ביעד 150 אלף המתחסנים החדשים ליום, והחלטת משרד הבריאות להקפיא בקרוב את מתן החיסונים כנראה תבוטל.

כזכור, נוכח המחסור שהיה צפוי בחיסונים בעוד כשבוע וחצי, אמרו במשרד הבריאות כי בכוונתם להקפיא אז את מתן החיסונים של פייזר שבישראל, ולשמור את אלו שנותרו למתן המנות השניות של החיסונים למי שכבר קיבל מנה אחת.

כעת, כאמור, בשל הקדמת המשלוח של חברת מודרנה, מסתמן כי קצב ההתחסנות יישמר ובעוד כשבועיים מיליון מנות החיסון של מודרנה יתחילו להיות מחולקים לאזרחי ישראל ולא ייווצר מחסור.

ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין בהגעתו להתחסן וביציאתו (ארכיון. ללא קרדיט)

מדוברות משרד הבריאות נמסר בתגובה לדיווח זה: "נכון לעכשיו אין בידינו מידע על כוונה של חברת מודרנה להקדים הבאת מיליון חיסונים לישראל. ככל שיהיה מידע אחר, כמובן שהוא יפורסם".

נכון להיום (חמישי), 7.4% מהאוכלוסייה כבר התחסנה מפני הנגיף - 784,900 אזרחים - נתון שמותיר את מדינת ישראל במקום הראשון בעולם במספר המתחסנים לנפש.

במקביל, כזכור, ה"סגר" המחורר עושה את שלו: התחלואה ממשיכה לזנק, כאשר אמש אובחנו בישראל 5,253 נשאי קורונה חדשים - 5.5% בדיקות חיוביות. מבין 42,000 החולים הפעילים בישראל, מצבם של 639 מוגדר קשה, בהם 165 מונשמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר